استون مارتین دوره را معکوس می کند و خودروهای احتراقی را در دهه 2030 می فروشد


خودروسازان چپ و راست در حال ارزیابی مجدد استراتژی های خودروهای برقی خود از جمله استون مارتین هستند. این شرکت اخیراً عرضه اولین خودروی باتری‌دار خود را از سال 2025 به سال 2027 به تعویق انداخت و اکنون رئیس اجرایی شرکت انتظار دارد به فروش خودروهای احتراقی تا دهه 2030 ادامه دهد زیرا این همان چیزی است که مشتریانش می‌خواهند.

رئیس شرکت لارنس استرول گفت اتوموبیل که خریداران آستون مایل به خودروهایی با “صداها و بوها” از موتورهای احتراقی هستند و او معتقد است که همیشه بازاری برای آنها وجود خواهد داشت، که یکی از دلایلی است که خودروساز خودروهای برقی خود را به تاخیر می اندازد. او به این نشریه گفت که سر و صدای بیشتری نسبت به تقاضای مصرف کننده برای خودروهای برقی در قیمت استون وجود دارد، اما افزود که تغییر آن به سمت انرژی الکتریکی اتفاق خواهد افتاد. فقط بیشتر از برنامه ریزی طول می کشد.

با این حال، این استون‌های احتراقی آینده دارای مقداری الکتریکی خواهند بود. این خودروساز در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی روی فناوری هیبریدی پلاگین برای موتورهای V-8 و V-12 خود انجام می دهد. این به آن کمک می کند تا ضمن افزایش عملکرد محصولات خود، استانداردهای آلایندگی را به طور فزاینده ای سختگیرانه برآورده کند، و استرول گفت که آنها را تا زمانی که ممنوع شود می فروشد.

انتقال صنعت به BEV ها همچنان با چالش هایی مواجه است. تقاضای رو به کاهش و متناقض، قیمت‌های بالا و نبود زیرساخت شارژ همچنان مانع پذیرش در بسیاری از مکان‌ها می‌شود و خودروسازان را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد زیرا برخی بازارها سریع‌تر از سایرین به سمت خودروهای برقی سوق داده می‌شوند.

در ایالات متحده، فروش خودروهای برقی در سه ماه اول سال بسیار متفاوت بود. ولوو شاهد کاهش 65 درصدی فروش خودروهای برقی خود در سه ماهه اول سال 2024 بود، در حالی که تحویل موستانگ Mach-E 77 درصد افزایش یافت. با این حال، فروش سه ماهه اول نیز رونق هیبریدی را نشان داد، به طوری که پریوس جدیداً بازسازی شده فروش خود را 138 درصد افزایش داد. ولوو هیبریدی 45 درصد افزایش یافته است، بنابراین استون با برنامه خود برای سرمایه گذاری در PHEV مانند سایر برندهای سطح بالا مانند لامبورگینی درست به نظر می رسد.



منبع