بوگاتی می گوید بولید 1600 اسب بخاری آن می تواند اتومبیل های فرمول 1 را ببرد


بوگاتی سرانجام آزمایش روی بولاید مخصوص تولید را به پایان رساند. این هایپرخودروی با بال وحشی و فقط در پیست، به همان کانسپتی که چهار سال پیش معرفی شد، افراطی به نظر می رسد، و پس از ارزیابی قابل توجه در تعداد زیادی از مسیرهای مسابقه، تحویل مشتریان به زودی آغاز خواهد شد. اگر آن چند خریداران واقعاً Bolide خود را به یک پیست ببرند، می‌توانند طعم رانندگی با اتومبیل فرمول 1 را بچشند – به هر حال، طبق گفته بوگاتی.

کشش نیست. Bolide تولیدی دارای 1578 اسب بخار از موتور W-16 خود است که با قدرت برادران قانونی خود مطابقت دارد. اگرچه بسیار سبک تر است، وزن آن تقریباً 3200 پوند در مقابل 4300 برای یک Chiron پرچرب است. گفته می شود محصول فعلی خودروهای فرمول 1 حدود 1000 اسب بخار قدرت دارند، بنابراین Bolide مطمئناً یک مزیت قدرت دارد. اما وزن با اختلاف قابل توجهی به نفع F1 است.

تست مسیر بوگاتی بولید
تست مسیر بوگاتی بولید
تست مسیر بوگاتی بولید

اما ظاهراً به اندازه کافی نزدیک است که به Bolide حق بالیدن بدهد. اندی والاس، راننده بوگاتی، می‌گوید عملکرد در سطحی کاملاً متفاوت از سایر خودروهایی است که او رانندگی می‌کند، بسیار توانا است و در عین حال به راحتی قابل کنترل است. و اوه بله، سریع هم هست.

او گفت: “احساس زمانی که از گوشه ای بیرون می آیی، گاز را فشار می دهی و آن موج بی امان قدرت را تجربه می کنی، غیرقابل مقایسه است.” “شما با سرعت 100 کیلومتر در ساعت از آن پیچ بیرون می آیید و از آنجا به سرعت 200 کیلومتر در ساعت و سپس 300 کیلومتر در ساعت می رسید، یک مکاشفه مطلق است. در آن سناریوی خاص، بولاید از خودروی فرمول 1 دور می شود.”

تولید Bolide کمی رام تر از مفهوم است. نسخه اصلی با قدرت 1826 اسب بخار با حداکثر سرعت تئوری بیش از 300 مایل در ساعت، نسخه هایی که می توانند تنها با حداکثر سرعت 236 مایل در ساعت خریداری کنند. با پایبندی به مقایسه F1، بوگاتی اشاره می کند که سریعتر از رکورد سرعت فعلی F1 (231 مایل در ساعت) است، اما همانطور که همه ما می دانیم، مسابقه فقط در مورد نیروی رانش مسطح نیست. مهندسان Bolide را برای کنترل تنظیم کردند. مهندسان ادعا می کنند که می تواند 2.5 گرم را در نوبت بکشد. این قابل توجه است، اما بسیار کمتر از 5 گرمی رانندگان F1.

با این حال، Bolide باید کاملاً یک ماشین در یک مسیر باشد. و برای آنچه ارزش دارد، امیدواریم این خودروها حداقل یک بار در زندگی خود به حداکثر برسند. اما با قیمت 4 میلیون دلاری و فقط 40 دلار برای تولید، ما گمان می‌کنیم که بیشتر آنها به مجموعه‌های تحت کنترل آب و هوا خواهند رفت.



منبع