این خودروی خودمختار شبیه یک ترمیناتور به نظر می رسد اما در واقع چاله ها را برطرف می کند


اگر متوجه شدید که در حال عبور از خیابان های شمال لندن هستید و با یک وسیله نقلیه سیاه رنگ عجیب و غریب که با سرعت حلزون در حال خزیدن است، به آن فضا بدهید. نگران نباشید، لیزر ندارد. اما این توانایی را دارد که ترک های موجود در روسازی را تشخیص دهد و آنها را به تنهایی آب بندی کند. این سیستم تعمیر جاده خودران – به اختصار ARRES – نام دارد و در حال حاضر در هرتفوردشایر در حال آزمایش واقعی است.

بله، کمی ترسناک به نظر می رسد. اطلس جدید بدنه زاویه‌دار را به تسلا سایبرتراک تشبیه می‌کند، اگرچه بیشتر از سید مید استفاده می‌کنیم. بلید رانر از نسبت‌های عجیبش می‌آید. و بیایید این واقعیت را نادیده بگیریم که نام مخفف آن با خدای جنگ در اساطیر یونان مشترک است. هیچ چراغ قرمز نوسانی وجود ندارد که بتوانیم آن را ببینیم، بنابراین احتمالاً از تبدیل شدن به یک ربات قاتل شیطانی که برای نابود کردن بشریت تلاش می کند در امان است. اگرچه چرخ های بسیار جالبی دارد.

از شوخی که بگذریم، چیزهای واقعا جالب چیزی است که ما نمی توانیم ببینیم. این دستگاه که توسط محققان دانشگاه لیورپول و یک شرکت فناوری به نام Robotiz3d توسعه یافته است، از انواع سنسورها، دوربین‌ها و سایر فناوری‌ها در ارتباط با تجهیزات وصله‌ای استفاده می‌کند که ترک‌ها را به تنهایی پر می‌کند. گفته می‌شود، ARRES را می‌توان از راه دور توسط یک اپراتور انسانی کنترل کرد، اما هدف کل پروژه توسعه چیزی است که بتواند به طور مستقل تعمیرات جاده‌ها را در 24 ساعت شبانه‌روز انجام دهد.

به گفته شورای شهرستان هرتفوردشایر، این پروژه از سال 2020 در حال توسعه بوده و اخیرا اولین آزمایش واقعی خود را به پایان رسانده است. هنوز جزئیات خاصی در مورد نحوه عملکرد دقیق آن فاش نشده است، اما آزمایشات در منطقه برای تنظیم دقیق بیشتر سیستم برای استفاده رسمی ادامه خواهد یافت. همچنین برنامه هایی برای ساخت یک نسخه بزرگتر وجود دارد که می تواند رهبری ارتشی از نابودگرها کارهای تعمیر خودکار جاده را حتی بیشتر انجام دهید.

سباستیانو فیچرا، یکی از بنیانگذاران و مدیر فنی Robotiz3d گفت: “ما به ماموریت خود برای کمک به ایجاد زیرساخت جاده ای ایمن و پایدار از طریق تعمیر و نگهداری و تعمیرات هوشمند و خودکار اختصاص داده شده ایم.”

«ARRES Prevent برای انجام خودکار وظایف آب‌بندی ترک با ترکیب ویژگی‌های پیشگامانه ARRES Eye، راه‌حل پیشرفته نقشه‌برداری جاده‌ای مجهز به هوش مصنوعی با پیشرفته‌ترین رباتیک و تحرک بدون سرنشین، برای کاهش فعال تعداد چاله‌ها طراحی شده است. کار با شورای شهرستان هرتفوردشایر سرعت توسعه ما را تسریع کرده است و ما را به سمت هدفمان که انقلابی در شیوه های تعمیر و نگهداری جاده است سوق داده است.”



منبع