تویوتا GR یاریس اتوماتیک جدید سریعتر از نسخه دستی قدیمی است


تویوتا چند روز پیش از GR یاریس به روز شده رونمایی کرد. این خودروساز قدرت خود را افزایش داد، سبک خود را اصلاح کرد و برای اولین بار گزینه گیربکس اتوماتیک را اضافه کرد. این یک دستور العمل فوق‌العاده برای سرگرمی به نظر می‌رسد، و در حال حاضر یک ویدیوی جدید وجود دارد که نشان می‌دهد نسخه جدید چقدر سریع‌تر از نسخه قبلی خود است.

GR یاریس هنوز موتور 1.6 لیتری توربوشارژ سه سیلندر تویوتا را دارد، با این تفاوت که اکنون 300 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این قدرت از 268 اسب بخار و 272 پوند فوت افزایش یافته است و ارتقای قدرت آشکار است.

سریع‌ترین یاریس GR در این تست یاریس جدید با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بود. مسافت یک چهارم مایل را در 13.61 ثانیه کامل کرد. یاریس جدید با دستی این کار را در 13.67 ثانیه انجام داد. با این حال، ابتدا در 5.06 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید. خودکار خیلی عقب نبود و در 5.1 کلیک به 60 رسید.

اگرچه این مقایسه کاملی بین قدیمی و جدید نبود، هاچ بک 2020 کندتر بود. برای رسیدن به 60 به شش ثانیه کامل نیاز داشت و یک چهارم مایل را در 14.12 ثانیه طی کرد. این هنوز هم چشمگیر است اما مطمئناً بدتر از نسخه به روز شده است.

تویوتا به غیر از افزودن اتوماتیک مبدل گشتاور هشت سرعته جدید که این شرکت گیربکس اتوماتیک مستقیم می نامد، چندین پیشرفت در یاریس ایجاد کرد. مشخصات مدار شامل یک بسته خنک کننده است و مدل های مجهز به خودکار دارای یک خنک کننده گیربکس اختصاصی هستند.

زیر کاپوت، تویوتا پیستون های سبک وزن را دوباره طراحی کرد، فشار تزریق مستقیم را افزایش داد و تغییرات دیگری را انجام داد. مهندسان بدنه را تقویت کردند و سیستم تعلیق را ماساژ دادند تا قدرت افزایش یافته را کنترل کنند.

تویوتا یاریس قدیمی GR را در اینجا عرضه نکرد و یاریس جدید را نیز به ما نخواهد فروخت. با این حال، ممکن است شاهد نمایش گیربکس جدید خودرو در GR کرولا برای مدل سال 2025 باشیم.



منبع