در اینجا چیزی است که تویوتا 4 رانر جدید و لندکروزر جدید را متفاوت می کند


تویوتا 4 رانر 2025 بالاخره آمد. این خودرو با تجهیزات آفرود بیشتر و حداکثر 326 اسب بخار قدرت از پیشرانه هیبریدی جدید، توانمندتر از همیشه است. همچنین رقابت بیشتری نسبت به همیشه دارد. و بخشی از این رقابت از درون برند می آید.

تویوتا لندکروزر، جدید برای سال 2024، آن مدل غول پیکر یکپارچه با موتور V-8 نیست. کوچک‌تر، ارزان‌تر و سبک‌تر از قبل، لندکروزر اکنون از نظر قدرت، ابعاد و قابلیت‌ها در فاصله زیادی با 4Runner قرار دارد. نگاهی به مشخصات پشت سر هم بین 4Runner مجهز به پیشرانه هیبریدی اختیاری و لندکروز بیندازید تا خودتان مقایسه کنید:

مشخصات تویوتا 4 رانر I-Force Max 2025 تویوتا لندکروز 2024

موتور

توربوشارژ 2.4 لیتری چهار سیلندر هیبریدی توربوشارژ 2.4 لیتری چهار سیلندر هیبریدی
انتقال 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
پیشرانه 4WD پاره وقت یا تمام وقت با جعبه انتقال دو سرعته 4WD پاره وقت یا تمام وقت با جعبه انتقال دو سرعته
قدرت 326 اسب بخار / 465 پوند فوت 326 اسب بخار / 465 پوند فوت
بکسل 6000 پوند 6000 پوند
فاصله بین دو محور 112.2 اینچ 112.2 اینچ
طول کلی 194.9 اینچ 193.8 اینچ
عرض کلی 77.8 اینچ 77.9 اینچ
ارتفاع کلی 70.8 اینچ 76.1 اینچ
ترخیص کالا از گمرک زمینی 9.2 اینچ 8.0 اینچ

پیشرانه‌های این دو شاسی‌بلند همانند خروجی، ظرفیت یدک‌کشی و فاصله بین دو محور یکسان هستند. طول کلی، عرض کلی و فاصله از زمین نیز اساساً یکسان است. بزرگترین تفاوت ها در ارتفاع کلی است، جایی که لندکروزر نزدیک به شش اینچ بلندتر است.

کیتا موریتسو، مهندس ارشد لندکروز و 4 رانر، گفت: «هر کدام نقشی دارند، مأموریتی که این دو وسیله نقلیه را متمایز می‌کند. موتور 1 از طریق مترجم “لندکروز برای پشتیبانی از زندگی طراحی شده است. باید ایمن باشد. وظیفه آن حمل و نقل مردم و کالاها با خیال راحت و مطمئن است. نقشش همین است. و بدیهی است که نمی شکند. و حتی اگر شکسته شود، باز هم خراب شده است. این وسیله نقلیه ای است که به مردم آرامش می دهد. نقش آن وسیله نقلیه همین است.”

تویوتا 4 رانر TRD پرو 2025
2024 تویوتا لندکروز بیرونی ربع جلو

موریتسو می افزاید: «در مقابل، 4Runner نشان دهنده سرگرمی است. “یک آفرود آرام [experience]. مشتریان می خواهند لحظات هیجان انگیزی را در ماشین داشته باشند. و اینکه واقعا بتوانید از آن لذت ببرید چیزی است که مهم است. این یک نوع وسیله نقلیه بسیار سبک تر و چابک است. و [it has] شخصیتی بسیار پرانرژی و فعال تر برای آن.”

سپس بحث قیمت گذاری وجود دارد. لندکروز دیگر چیزی بیش از 80000 دلار نیست. به دلیل رویکرد جدید و مقرون به صرفه‌تر، اکنون قیمت آن از 57445 دلار به همراه مقصد است. در حالی که هنوز قیمت 4Runner 2025 را نمی‌دانیم، گمان می‌کنیم که بیش از چند هزار دلار گران‌تر از مدل قبلی نباشد که با احتساب مقصد از 41600 دلار شروع می‌شود.

این شکاف بزرگ است زیرا در صورت تمایل می توانید یک 4Runner جدید بدون تمام سیستم های هیبریدی یا تجهیزات 4WD فانتزی تهیه کنید. با این حال، همه این موارد را دوباره انتخاب کنید، و ما گمان می‌کنیم که MSRP 4Runner از نظر قیمت به طرز خطرناکی به لندکروزر نزدیک شود.

تویوتا 4 رانر TRD پرو 2025
تویوتا لندکروزر 2024 داخلی 1958

“وقتی دو نمای جانبی هر وسیله نقلیه را با هم مقایسه می کنید، ایده بهتری به شما می دهد [of the differences]موریتسو می گوید موتور 1. لاستیک ها در 4Runner بزرگتر به نظر می رسند زیرا [designers] مشخصات بدنه را لاغر کرده است و همچنین به نظر می رسد که روی آن حالت بسیار بالایی دارد. از یک حرکت فعال و قدرتمند استفاده می کند[-looking] سیلوئت و همچنین ماسک ذوزنقه ای افسانه ای و الهام گرفته از میراث برای صورت جلویی.

با ترکیب همه این اجزا در طراحی، همراه با عملکرد فوق‌العاده خارج از جاده، من معتقدم این خودرویی است که همه می‌توانند برای 15 سال آینده از آن لذت ببرند.

کریس پرکینز در این گزارش مشارکت داشت. نقل قول ها برای وضوح ویرایش شده اند.



منبع