علائم تجاری فورد RS200، به امید یک خودروی اسپرت



دنیای اسرارآمیز ثبت اختراعات و علائم تجاری خودروسازان امروز با دو حرف و یک عدد سر و صدا می کند: RS و 200. ما اخیراً متوجه شدیم که فورد برای علامت تجاری RS200 در اروپا درخواست داده است و شعله های امید را دوباره شعله ور می کند که کاهشی از نمونه اصلی رالی ایجاد شده است. ویژه ممکن است به زودی به تولید برسد. اگرچه ما روی آن حساب نمی کنیم. در اینجا دلیل آن است.

خودروسازان اغلب انواع نام‌ها را علامت‌گذاری می‌کنند، و اغلب ما هرگز چیزی از آن نمی‌بینیم. بله، یک انبوهی از نام های جدید می تواند پیش نمایش یک مدل یا سطح تریم جدید در نظر گرفته شود. تکرار نام‌های قدیمی می‌تواند نشان دهد که احیای آن قریب‌الوقوع است، اما نام‌های قدیمی ارزش ویژه برند نیز دارند. بسته به نام، ارزش تمدید یک علامت تجاری صرفاً برای محافظت از آن ارزش را دارد. و باید به طرز دردناکی آشکار باشد که RS200 ارزش سهام زیادی برای فورد دارد.

فورد RS200 اصلی محصول گروه B بود، دورانی در اواسط دهه 1980 که مسابقات رالی جهانی با اتومبیل‌های مسابقه‌ای که به طرز خنده‌داری به‌عنوان جعبه‌های اقتصادی قانونی خیابانی مبدل شده بودند، دیوانه شد. برای شرکت در این جنون، خودروسازان به تعداد معینی از خودروهای خیابانی واقعی نیاز داشتند تا الزامات همسان سازی این سری را برآورده کنند.

اینگونه بود که فورد RS200 متولد شد. این پیشرانه 250 اسب بخار در تریم جاده ای از یک موتور 1.8 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر تولید می کرد. در تریم مسابقه، آسیاب به حدود 450 اسب بخار افزایش یافت. امروز خیلی به نظر نمی رسد، اما گول نخورید. RS200 یک خودروی مسابقه ای با موتور وسط، 2600 پوندی با سیستم چهار چرخ متحرک بود. این یک کشتی موشکی بود. بنابراین اگر تعجب می‌کنید که چرا دیدن علامت تجاری RS200 از فورد قلب ما را به لرزه می‌اندازد، همین است.

در حال حاضر، هیچ نشانه ای از اتفاقی در مورد فورد در مورد یک ماشین واقعی وجود ندارد، اما ما می توانیم رویاپردازی کنیم. این احتمالاً فقط موردی است که خودروساز از نام محافظت می کند و به درستی نیز چنین است. آخرین چیزی که جهان به آن نیاز دارد یک کراس اوور برقی پنج سرنشین با نشان های RS200 بر روی آن است.



منبع