فولکس‌واگن پاسات پرو جدید نشان می‌دهد که سدان‌ها هنوز در خارج از آمریکا مهم هستند


به عنوان فردی که به طور غریزی خودروها را با خودروهای سدان مرتبط می‌دانم، دوران شیفتگی SUV را افسرده‌کننده می‌دانم. به نظر نمی رسد این روندی باشد که در نهایت از بین برود، اما این بدان معنا نیست که خودروسازان به طور کامل از استایل بدنه سنتی خود دست کشیده اند. به عنوان مثال فولکس واگن را در نظر بگیرید که در شرف عرضه یک سدان جدید پاسات در چین است.

پاسات پرو در واقع تنها سدان سایز متوسط ​​این برند در دومین کشور پرجمعیت جهان نیست. همچنین Magotan اخیراً رونمایی شده است که توسط فولکس واگن و با خودروساز محلی FAW توسعه یافته است. این سدان جدید که در اینجا تصویر شده است از طریق سرمایه گذاری مشترک با SAIC زنده می شود. پیش از رونمایی رسمی، پاسات پرو طراحی بیرونی خود را در تصاویر منتشر شده در وب سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات به عنوان بخشی از فرآیند تایید خودرو در چین به نمایش می گذارد.

طراحی کاملاً قابل پیش‌بینی است (اگر نه کسل کننده) زیرا پس از پاسات اروپا که فقط واگن است، طراحی شده است. این مدل از مدل سقف بلند بزرگتر است و 197 اینچ طول، 72.8 اینچ عرض و 58.6 اینچ ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور 113 اینچی نیز کمی سخاوتمندانه تر از واگن پاسات است. این خودرو با چرخ های 17 تا 19 اینچی و وزن 3483 پوند یا 3703 پوند بسته به نوع موتور و تریم موجود است.

در مورد اینکه چه چیزی باعث می شود پسوند Pro را بدست آورد، باید از SAIC VW بپرسید. پاسات چهار در مطمئناً هیجان‌انگیزتر از نسخه یورو یا NMS پاسات که آخرین بار در اوایل سال 2022 در چاتانوگا تولید شد، به نظر نمی‌رسد. اگرچه تصاویری از کابین منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد با پاسات ویژه یورو و چین به اشتراک گذاشته شده است. -فقط ماگوتان. دومی یک صفحه نمایش اضافی برای مسافر دریافت می کند.

در حالی که پاسات با مشخصات یورو با پیشرانه‌های بنزینی، بنزینی هیبریدی ملایم، دیزلی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود، پسرعموی چینی‌اش آن را با یک جفت موتور گازی ساده نگه می‌دارد. واحد پایه 1.5 لیتری 158 اسب بخار قدرت دارد در حالی که آسیاب بزرگتر 2.0 لیتری 217 اسب بخار قدرت تولید می کند. هر دو دارای گیربکس اتوماتیک و دیفرانسیل جلو هستند در حالی که مدل اروپایی را می توان با AWD داشت.

آیا پاسات پرو در ایالات متحده منطقی است؟ خوب، کمری هم طراحی هیجان انگیزی ندارد، اما مردم برای ظاهرش یکی نمی خرند. آنها آن را به دلیل قابلیت اطمینان ضد گلوله اش می خرند، چیزی که فولکس واگن در طول تاریخ نتوانسته با آن مطابقت کند. جتا کوچکتر احتمالاً برای ایالات متحده کافی است، جایی که ما می خواهیم گلف معمولی را ببینیم، نه فقط GTI و R.



منبع