فولکس واگن R می خواهد یک برند مستقل باشد و خودروهای برقی داغ را عرضه کند


فولکس واگن R در سال 2002 با گلف R32 شروع به کار کرد. سپس سدان/واگن پاسات R در سال 2008 عرضه شد و یک سال بعد Scirocco R عرضه شد در حالی که Polo R WRC در سال 2013 فرود آمد. در سال های اخیر، “R” برای نسخه های داغ لیفت بک/واگن Arteon نیز استفاده شده است. و همچنین شاسی بلندهای T-Roc، Tiguan و Touareg. در سال 2024، فولکس‌واگن می‌خواهد R به یک برند مستقل تبدیل شود.

برنامه این است که بخش اختصاصی فولکس واگن R در پارک موضوعی Autostadt در ولفسبورگ افتتاح شود. اگر قبلاً آنجا نرفته‌اید، این یک جاذبه بازدیدکننده است که در نزدیکی کارخانه این شرکت واقع شده است، که از نظر فلسفه شبیه به BMW Welt در مونیخ است. سالانه حدود دو میلیون نفر از Autostadt و غرفه های متعدد آن که به برندهای گروه فولکس واگن اختصاص دارد، از اشکودا و SEAT گرفته تا آئودی و لامبورگینی، بازدید می کنند. غرفه R با مساحت 1076 فوت مربع تابستان امسال به آنها خواهد پیوست.

طرفداران فولکس‌واگن‌های داغ این فرصت را خواهند داشت که خودروهای مفهومی و مدل‌های تولید محدود را بررسی کنند. به ناچار، مدل های عملکرد الکتریکی به نمایش گذاشته خواهند شد. فولکس‌واگن می‌گوید با برنامه‌ریزی خودروهای برقی تقویت‌شده، خط تولید R به تدریج در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد. با توجه به اینکه Touareg R دارای پیشرانه V6 هیبریدی پلاگین است، این روند از قبل آغاز شده است.

با این حال، هنوز حیاتی در موتور احتراق داخلی قدیمی باقی مانده است. فیس لیفت گلف R تابستان امسال عرضه می شود اما متاسفانه بدون گیربکس دستی. در اروپا که Mk8 هرگز با سه پدال عرضه نشد، اما علاقه مندان در ایالات متحده این تغییر را از دست خواهند داد.

تصمیم فولکس‌واگن برای فاصله‌گیری R (که در اصل Volkswagen Individual GmbH نامیده می‌شد) از برند اصلی در سال 2020 شروع شد، زمانی که به یک واحد تجاری جداگانه تبدیل شد. در جای دیگری در گروه فولکس‌واگن، سئات با معرفی مدل‌های مستقل خود یک گام فراتر با مارک اسپین‌آف Cupra خود در ایالات متحده پیش رفت. آئودی اسپورت نیز یک نهاد جداگانه در آئودی است.

فولکس‌واگن در مورد آینده‌ای که در انتظار آن است، گفته است که نسل نهم گلف منحصراً الکتریکی خواهد بود. آیا آن اولین R الکتریکی خواهد بود؟ زمان مشخص خواهد کرد، اما احتمالاً ابتدا یک GTI الکتریکی خواهیم دید. خودروهای برقی تند در حال حاضر بخشی از مجموعه این شرکت هستند، زیرا مدل‌های GTX از قدرت بیشتری برخوردار هستند، حتی ID. مینی ون Buzz GTX.

در این بین، R بهتر از همیشه عمل می کند زیرا بیش از 35000 خودرو در سال 2023 تولید شد که یک رکورد برای این برند است. از سال 2002، بیش از 300000 وسیله نقلیه با نشان R فروخته شده است.



منبع