قیمت هوندا سیویک نوع R مدل 2023 از 43990 دلار شروع می شود


هوندا برای اولین بار سیویک تایپ R جدید را در ماه جولای معرفی کرد، اما تمام جزئیات را نشان نداد. اطلاعات بیشتر یک ماه بعد و زمانی که این خودروساز اعداد اسب بخار و گشتاور خود را اعلام کرد، ارائه خواهد شد، اما قیمت تا کنون یک معما باقی مانده است. سیویک تایپ R 2023 از 43990 دلار شروع می شود (قیمت شامل هزینه 1095 دلاری مقصد می شود) و خودرو از امروز به نمایندگی ها می رسد.

مشتریان قدرتمندترین مدل هوندا را که تا به حال در آمریکا فروخته شده است با این قیمت دریافت خواهند کرد. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ این خودرو 315 اسب بخار (235 کیلووات) قدرت و 310 پوند فوت (420 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این افزایش به ترتیب 9 و 15 نسبت به مدل قبلی است. گیربکس شش سرعته دستی تنها جعبه دنده موجود است.

سیویک تایپ R جدید کمی بزرگتر از مدلی است که جایگزین آن شده است و طول و عرض آن افزایش می یابد. هوندا همچنین سیستم تعلیق خودرو را مجدداً تنظیم کرد تا آن را خیابانی تر کند، اگرچه همچنان در پیست عملکرد خواهد داشت. تایپ R جدید اکنون رکورد تولید چرخ محرک در سوزوکا را در اختیار دارد و 0.8 ثانیه از خودروی نسل قبلی بهتر است.

مدل قیمت (شامل 1095 دلار هزینه مقصد)
هوندا سیویک تایپ R 2023 43990 دلار

Type R هویت بصری منحصر به فردی دارد و از طراحی تهاجمی تر جلویی با ورودی های گوشه های اصلاح شده و جلوپنجره مشبک بهره می برد. جرقه‌های ظریف گلگیرها و رکاب‌ها به کناره‌ها می‌آیند، در حالی که دیفیوزر عقب نوک اگزوز سه‌گانه را در خود جای داده است. این یک ارتقاء قابل توجه در سبک نسبت به مدل استاندارد است. در داخل، هوندا فقط سیویک تایپ R را با فضای داخلی مشکی و دوخت کنتراست قرمز ارائه می کند. با این حال، خودروساز همچنین یک حالت درایو جدید R+ و یک دیتالاگر پیشرفته LogR که معیارهای عملکرد زمان واقعی را اندازه گیری می کند، نصب کرده است.

این خودرو در پنج رنگ موجود است که Sonic Grey Pearl، Championship White و Boost Blue Pearl به 395 دلار اضافی نیاز دارند. دو رنگ رایگان مروارید سیاه کریستالی و قرمز رالی هستند. از دیگر به‌روزرسانی‌ها می‌توان به رینگ‌های آلیاژی فورج ۱۹ اینچی با قیمت ۳۱۰۰ دلار، بال فیبر کربنی به قیمت ۲۲۵۰ دلار و فرمان ۴۰۰ دلاری آلکانترا اشاره کرد. رینگ های 19 اینچی مشکی مات استاندارد هستند.

مامادو دیالو، معاون فروش هوندا آمریکایی، گفت که تایپ R “نسخه عالی” برای خط تولید سیویک نسل یازدهم است. تایپ R قبلی قیمت اولیه کمی کمتر از 39000 دلار داشت و مدل 2023 حدود 5000 دلار بیشتر از قبل قیمت داشت.



منبع