هیوندای در حال آزمایش Ioniq 5 XRT و Ioniq 9 در ایالات متحده بود


هجوم الکتریکی هیوندای به شدت در حال انجام است. با توجه به Ioniq 5، این برند کره ای در حال آماده شدن برای گسترش خط تولید با تریم XRT خشن است. اکنون در ایالات متحده مشاهده شده است، جایی که بزرگتر Ioniq 9 نیز در حال آزمایش نهایی است. دومی یک SUV سه ردیفه است که ظاهراً آنطور که در ابتدا در نظر گرفته شده بود، Ioniq 7 نام نخواهد داشت.

Ioniq 5 اولین مدل هیوندای نخواهد بود که درمان XRT را دریافت می کند، اما سطح تریم آن برای اولین بار در یک خودروی برقی رونمایی خواهد شد. XRT که از قبل برای سانتا کروز، توسان، سانتافه و پالیسید موجود است، اساساً یک بسته ظاهری است. انتظار ارتقاء واقعی آفرود را نداشته باشید زیرا بیشتر در مورد لهجه‌های مشکی، چرخ‌های جدید و احتمالاً آن تایرهای درشت نیز خواهد بود. ما برای تعلیق بلند شده یا هر ارتقای مکانیکی دیگری در این مورد نفس خود را حبس نمی کنیم.

Ioniq 5 باید برای سال مدل 2025 در کنار مدل N با عملکرد بالا در حال حاضر موجود باشد. منطق به ما می‌گوید که نوع ایالات متحده به‌روزرسانی‌هایی را که در مدل جهانی دیده‌ایم، به ارث می‌برد، که همچنین یک N Line تمام نمایشی بدون حرکت اضافی ایجاد کرد. هیوندای سپرها و جلوپنجره را اصلاح کرد و یک برف پاک کن عقب و چند دکمه دیگر در داخل آن اضافه کرد.

Ioniq 9 اساساً معادل هیوندای با کیا EV9 خواهد بود و فضایی برای شش سرنشین دارد. کانسپت هفت که در نوامبر 2021 معرفی شد، در مورد تعداد نفراتی که می‌تواند بنشیند، پیش‌نمایش بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی این برند تا به امروز بود. تغییر نام فضایی را برای یک Ioniq 7 کوچکتر باز می کند که می تواند در پایین تر از خط تولید شود.

در حالی که مفهوم (تصویر زیر) با حذف ستون های B، مدل تولید بعدی آنها را دوباره اضافه خواهد کرد. علاوه بر این، درهای عقب کشویی راه را برای یک چیدمان معمولی باز خواهند کرد. چشمگیرترین زاویه کانسپت هفت، عقب آن با درب عقب شیشه ای عظیم بود، اما به نظر می رسد که این نیز از بین می رود. بریدگی در استتار برای پلاک نشان می دهد که شیشه دیگر به سمت پایین کشیده نمی شود.

چقدر بزرگ است؟ خوب، کیا EV9 197.2 اینچ طول دارد. هیوندای طول کلی کانسپت هفت را فاش نکرد، اما گفت که فاصله بین دو محور آن ۱۲۶ اینچ است. یعنی چهار اینچ بیشتر از فاصله بین محورهای EV9. به ویژه برای سرنشینان ردیف سوم، باید به کابینی جادارتر تبدیل شود. با نگاهی به مشخصات نمونه اولیه، متوجه می شویم که خط سقف به آرامی به سمت عقب شیب می کند در حالی که در کیا تقریباً صاف است. شبح پشت قوس دار می تواند فضای سر و حجم بار را کاهش دهد.

انتظار می رود هر دو گوشی Ioniq 5 XRT و Ioniq 9 در اواخر امسال به نمایش درآیند. اخبار خودرو گزارش می دهد که فروش این شاسی بلند سه ردیفه در ایالات متحده تا اواسط سال 2025 آغاز نخواهد شد.



منبع