اتومبیل هایی که احتمالاً در خیابان خود نخواهید دید

نویسنده این مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو JATO Dynamics است.



منبع

دومی آنها را صرفاً به این دلیل می خواهد که بزرگ، توانا و کاملاً مفید هستند. آنها 14 درصد از فروش خودرو در ایالات متحده و 18 درصد در کانادا را تشکیل می دهند. اما همین. این جانوران را در هیچ جای دیگری نخواهید دید، مگر در برخی از کشورهای خاورمیانه یا برخی واردات خاص که در آمریکای جنوبی ساخته شده اند. آنها در بقیه جهان بسیار بزرگ و غیر ضروری هستند.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که خودروها در کشورهای دیگر در دسترس نیستند. یکی از این موارد مقررات است. کشورها برای محافظت از صنعت خود قوانین خاصی را برای تشویق تولید داخلی و جریمه واردات ایجاد می کنند. خودروهای ژاپنی Kei بهترین نمونه هستند.

از آنجایی که اقتصادهای جهان به طور فزاینده ای به یکدیگر متصل و وابسته هستند، صنعت خودروسازی به سرعت خودروهای به اصطلاح جهانی را توسعه داده است. این اساسا یک مفهوم خودرو منحصر به فرد است که برای مخاطبان در بسیاری از مکان ها طراحی شده است. از سوی دیگر، هنوز خودروهای زیادی برای یک بازار واحد طراحی، طراحی و توسعه یافته اند. آنها کسانی هستند که شما احتمالاً نمی خواهد در خیابان های خود ببینید چرا آنها با وجود اینکه هیچ پتانسیل جهانی ندارند وجود دارند؟

یک سوال فرهنگی

مالیات اختصاصی و مشوق های خرید سخاوتمندانه این خودروهای کوچک را به رایج ترین مکان در جاده های ژاپن تبدیل کرده است. این خودروها در سال گذشته 30 درصد از کل فروش خودرو در کشور را به خود اختصاص دادند. مشکل این است که تولید محلی به شدت بر روی آنها متمرکز است، در حالی که با توجه به روندهای جهانی منزوی تر می شود. به این ترتیب، همه این خودروها در ژاپن باقی می مانند.

آمریکای شمالی کامیون های بزرگ را دوست دارد. ساکنان اینجا چندین دهه است که آنها را دارند و آنها نه تنها بخشی از چشم انداز و جاده ها، بلکه همچنین بخشی از ایده رانندگی و حمل و نقل هستند. فورد F-150، پیکاپ رم و شورولت سیلورادو تنها سه نمونه از خودروهایی هستند که منحصراً برای رانندگان آمریکایی طراحی شده اند.

بازارهای اعداد موتور1

این موضوع در مورد استیشن واگن های اروپا کم و بیش صدق می کند. در حالی که شما می توانید این خودروها را در بازارهایی مانند ایالات متحده و چین نیز پیدا کنید، اگر در قاره کهن نباشید، خرید آن به طور فزاینده ای دشوار می شود. دلیل؟ آنها خودروهای خانوادگی خسته کننده در نظر گرفته می شوند. امروزه حدود 64 درصد از واگن های فروخته شده در سراسر جهان در اروپا باقی مانده است.

صنعت خودروسازی جهانی بسته به موقعیت مکانی می تواند چهره های متفاوتی داشته باشد. اگرچه مفهوم تقریباً در همه جا یکسان است – از نقطه A به نقطه B – شکل خودرو می تواند در هر بازاری به طور چشمگیری تغییر کند. برخی از آنها ممکن است در هر جایی در دسترس باشند. برخی دیگر فقط در خیابان‌های بازارهای خاص یافت می‌شوند، در حالی که برخی دیگر منحصر به کشورهای خاصی هستند.

مورد مشابهی در چین با مینی ون های بزرگ و مجلل وجود دارد. آنها برای اکثر جاده های خارج از این کشور آسیایی بسیار خسته کننده، گران و نامتناسب هستند. در حالی که بخش MPV جذابیت زیادی را در بازارهایی مانند ایالات متحده و اروپا از دست داده است، مصرف کنندگان چینی همچنان به تقاضای آنها ادامه می دهند.

در آمریکای جنوبی، مورد عجیبی از پیکاپ های کوچک وجود دارد. برزیل بازار بزرگی برای این وسایل نقلیه با توجه به فعالیت های کشاورزی بزرگ این کشور، شرایط بد جاده ها و قدرت خرید پایین جمعیت این کشور است. به همین دلیل است که خودروهایی مانند فیات استرادا، فولکس واگن ساویرو و شورولت مونتانا در آن کشور بسیار محبوب هستند.

بازارهای اعداد موتور1

قوانین محلی، ماشین های ویژه