BMW X3 2025: اولین نگاه رسمی


با تحویل 350000 دستگاه در سال 2023، X3 خروجی پرفروش ترین BMW بود. علیرغم اینکه این کراس اوور لوکس از سال 2017 به بازار عرضه شد، ثابت کرد که محبوبیت بیشتری نسبت به سدان سری 3 دارد. این برند پریمیوم آلمانی روی موفقیت‌های خود استراحت نمی‌کند زیرا هفته‌ها تا معرفی رسمی مدل جایگزین فاصله دارد.

اما ابتدا، یک پیش نمایش کوچک. تصاویر نمونه های اولیه استتار شده، مشتقات پلاگین هیبریدی و M Performance را نشان می دهد. مدل داغ از یک سیستم اگزوز چهارگانه بهره می‌برد، ویژگی که قبلاً برای خودروهای M واقعی محفوظ بود. X1 M35i و X2 M35i اولین مدل‌های M Lite بودند که از تنظیمات تهاجمی‌تر استفاده کردند و اکنون X3 M بزرگ‌تر و نه کاملاً از آن پیروی می‌کند.

X3 با عملکرد بالا احتمالاً از نام “M40i” خود دور می شود تا جای خود را برای “M50” باز کند. بله، بدون “i” در پایان. شایعات حاکی از آن است که این کراس اوور شیک اولین مدل بنزینی بی‌ام‌و خواهد بود که حرف آخر را حذف می‌کند، که برای دهه‌ها به تزریق سوخت اشاره می‌کرد. با این حال، دیزل ها “d” را حفظ می کنند در حالی که خودروهای هیبریدی پلاگین “e” را حفظ می کنند.

اگر صحبت از مدل برقی شد، حداقل در ابتدا به ایالات متحده نخواهد آمد. شنیدن این موضوع ناامیدکننده است زیرا BMW می گوید X3 جدید (xDrive30e؟) باتری ارتقا یافته با انرژی قابل استفاده بیشتر برای برد الکتریکی بیشتر خواهد داشت.

BMW X3 2025 که در داخل با نام رمز “G45” شناخته می شود، بدنه شیک تری را در زیر آن استتار چرخشی پنهان می کند. مارک باواریا ضریب درگ را از 0.29 به 0.27 کاهش داده است تا بهره وری سوخت را بهبود بخشد. این خودرو در مقایسه با نسل قبلی “G01” مسیر عریض‌تری دارد و در اکسل عقب کاهش می‌یابد. مهندسان توانستند استحکام را افزایش دهند و میله های ضد غلتک ارتقا یافته را برای سواری جذاب تر، بدون تأثیر منفی بر راحتی سواری، اتخاذ کنند.

با هزینه اضافی، X3 جدید با یک شاسی تطبیقی ​​اختیاری با کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی ارائه می شود. تغییرات دیگر شامل نسبت فرمان مستقیم تر برای راحتی بیشتر و جدیدترین فناوری ایمنی و کمک راننده است. ب ام و مطمئن است که X3 بازسازی شده تمام تست های تصادف Euro NCAP را با رنگ های درخشان پشت سر خواهد گذاشت.

انتظار یک طرح داشبورد ساده را فقط با چند دکمه معمولی داشته باشید. همانطور که تقریباً در سایر BMW های موجود امروزی مشاهده می شود، از طریق صفحه لمسی به اکثر عملکردها دسترسی خواهید داشت. با توجه به اینکه X1 جدید بسیار بزرگتر از گذشته است و 177.2 اینچ طول دارد، این احتمال وجود دارد که X3 همچنین برای حفظ فاصله ایمن بین دو کراس اوور رشد کند.

یک iX3 جدید هنوز برنامه ریزی شده است، اما تفاوت قابل توجهی با X3 خواهد داشت. در سال آینده، این خودروی برقی با پلتفرم Neue Klasse بسیار پرطرفدار BMW پشتیبانی خواهد شد. نسخه های دارای موتور احتراقی به استخوان های آزمایش شده و آزمایش شده CLAR می چسبند. این دو کراس اوور به طور قابل توجهی متفاوت به نظر می رسند، به خصوص در داخل که iX3 دارای داشبورد کاملاً جدیدی با نسل دهم iDrive خواهد بود.

BMW iX3 آینده را اخیراً با Vision Neue Klasse X پیش‌نمایش کرد. این مفهومی دارای صفحه نمایش مرکزی بزرگ و بدون نمایشگر راننده بود. در عوض، یک نمایشگر هدآپ از یک گوشه شیشه جلو به گوشه دیگر گسترش یافته است. کراس اوور بدون آلایندگی که در سال 2025 تولید می شود، شماره iDrive را که قبلاً ذکر کردیم از دست خواهد داد. ما فکر می‌کنیم که به لطف پایه‌های اختصاصی EV با فاصله بین دو محور که پس از اصلاح رویه‌ها امکان‌پذیر شده است، نسبت به مدل ICE جادارتر خواهد بود. صندوق عقب خودرو ساخته شده است، اما هنوز چیزی رسمی نیست.

در همین حال، X3 بعدی با بنزین، دیزل و قدرت هیبریدی پلاگین چند هفته دیگر عرضه می شود و تا قبل از پایان سال به فروش می رسد.



منبع