Skoda Epiq نامی پرطرفدار دارد اما فقط یک کراس اوور الکتریکی دیگر است


اشکودا قصد دارد تا سال 2026 شش خودروی برقی را روانه بازار کند و مقرون به صرفه‌ترین آن‌ها، این خودروی پرمدعا Epiq خواهد بود. قرار است سال آینده با قیمت اولیه 25000 یورو یا تقریباً 27000 دلار با نرخ ارز فعلی به فروش برسد. خودروی الکتریکی پایه این برند که به عنوان «کوچک اما حماسی» معرفی می‌شود، جزو اولین مدل‌هایی خواهد بود که از زبان طراحی جدید «مدرن جامد» استقبال می‌کند.

در حدود 4.1 متر (161.4 اینچ) طول، شما می توانید آن را به عنوان یک جایگزین الکتریکی برای Kamiq در نظر بگیرید. با این حال، Skoda Epiq ساب کامپکت قرار است بر روی یک پلت فرم اختصاصی EV سوار شود، احتمالاً MEB Entry گروه فولکس واگن قبلاً اعلام کرده است. این معماری توسط شرکت خودروسازی آلمانی با مفهوم ID.2all سال گذشته پیش نمایش شده است. در حالی که فولکس واگن مسیر هاچ بک را طی می کند، اشکودا در حال آماده سازی این کراس اوور است.

اگرچه کوتاه‌تر از Kamiq که قبلاً ذکر کردیم، بسیار کاربردی‌تر است. ظرفیت بار 490 لیتری (17.3 فوت مکعب) به لطف زیرساخت های اختصاصی EV بیش از 20 درصد بیشتر است و در نتیجه بسته بندی بهتری دارد. مارک چک در مورد سایر مشخصات فنی صریح باقی می ماند، اما می گوید بسته باتری نامشخص برای بیش از 249 مایل (400 کیلومتر) برد، احتمالاً در چرخه WLTP خوب است.

پلتفرم MEB Entry برای خودروهای برقی با دیفرانسیل جلو در نظر گرفته شده است در حالی که MEB معمولی مورد استفاده توسط Enyaq بزرگتر با دیفرانسیل عقب عرضه می شود. مدل‌های گران‌تر و قوی‌تر مبتنی بر MEB که توسط گروه فولکس‌واگن به فروش می‌رسد، با اضافه کردن یک موتور جلو با AWD عرضه می‌شوند. باید دید که آیا مدل‌های MEB Entry در برخی مواقع تنظیمات تمام پنجه را دریافت خواهند کرد یا خیر.

زبان طراحی جامد مدرن بر اساس اصطلاحات بازاریابی اشکودا ظاهر مدل های آینده را سخت تر خواهد کرد. این Epiq دارای روکش پلاستیکی بدنه در اطراف قوس چرخ ها و بخش های رنگ نشده سپرهای عقب است. ما همچنین متوجه یک جفت ریل سقفی زیبا، یک نشان روشن در عقب و چراغ‌های باریک در هر دو طرف هستیم.

درگاه شارژ روی گلگیر جلویی نصب شده است تا در قسمت عقب که در مورد Enyaq وجود دارد. لهجه های متضاد نارنجی در داخل و خارج، همراه با یک نوار نور قطع شده که در سراسر مشبک عریض قرار دارد، دیده می شود. به طور کلی، به نظر می رسد Epiq بیشتر در امتداد خطوط یک نمونه اولیه نزدیک به تولید باشد، زیرا بعید است تا سال 2025 تغییرات زیادی در آن ایجاد شود. اشکودا آن را یک مطالعه طراحی می نامد تا یک مفهوم.

قبل از ورود Epiq در سال 2025، کراس اوور کامپکت بزرگتر Elroq در اواخر سال جاری به طور رسمی با تنظیمات فقط الکتریکی رونمایی خواهد شد. این دو تا سال 2026 توسط نسل بعدی انیاق و انیاق کوپه ملحق خواهند شد. یک واگن شبیه به اکتاویا با طعم خودروهای الکتریکی به همراه یک شاسی بلند سه ردیفه بزرگ که توسط Vision 7S بدون موتور احتراقی پیش‌نمایش شده است، در راه است.



منبع