بی‌ام‌و معتقد است که با وجود واکنش‌ها، اشتراک‌ها ارزش زیادی دارند



واکنش سریعی به خدمات اشتراک پیشنهادی در خودروها صورت گرفته است. ب ام و اخیراً پس از اینکه آپشنی برای اشتراک صندلی گرمکن به طور تصادفی برای مشتریان کره جنوبی در دسترس قرار گرفت، با این مشکل مواجه شد. بر اساس این گزارش، خودروساز این خطا را تصحیح کرد بلومبرگاما واکنش سریعی به چنین پیشنهادی صورت گرفت، واکنشی که BMW معتقد است با گذشت زمان از بین خواهد رفت.

BMW در حال پیشروی با سرویس اشتراک صندلی گرمکن در بریتانیا است که از مالکان آن 15 پوند (18 دلار) در ماه برای این ویژگی دریافت می کند. مالکان می توانند با پرداخت 150 پوند برای یک سال یا 250 پوند برای سه سال پس انداز کنند، و طبق گفته ها می توانند با پرداخت 350 پوند دسترسی نامحدود داشته باشند. بلومبرگ. این خودروساز آلمانی بر این باور است که خدمات اشتراک می تواند تا سال 2030 5 میلیارد یورو (5.1 میلیارد دلار به نرخ ارز امروزی) فروش داشته باشد.

BMW گفت بلومبرگ که خدمات اشتراک آن به انعطاف پذیری بیشتری در وسایل نقلیه اش اجازه می دهد، مانند پرداخت هزینه صندلی های گرم کن فقط در فصل زمستان. BMW در ایالات متحده اشتراک صندلی گرمکن نخواهد داشت، اما ویژگی توابع و تقاضای BMW قابلیت دوربین داشبورد و عملکرد راه‌اندازی موتور از راه دور را ارائه می‌کند. سایر خدمات ممکن است در آینده در پشت یک دیوار پرداخت شوند، مانند گزینه‌های قوی‌تر پیشرانه که مالک می‌تواند برای باز کردن قفل آن بپردازد.

خدمات اشتراک راهی نیست که هر خودروساز به آن دست پیدا کند، حداقل نه به طور کامل. جیم فارلی، مدیر عامل فورد، اوایل امسال گفت که اشتراک برای چیزهایی مانند صندلی های گرمکن از سوی شرکت بعید است. با این حال، Blue Oval معتقد است که خدمات می تواند تا سال 2030 به یک بازار 20 میلیارد دلاری تبدیل شود.

Stellantis همچنین فکر می‌کند که می‌توان از طریق خدمات اشتراک و سایر فناوری‌های مرتبط خودرو درآمد کسب کرد. این خودروساز در اواخر سال گذشته یک برنامه نرم افزاری 20 میلیارد دلاری را معرفی کرد که مدل های آینده را برای چنین تلاش هایی برای کسب درآمد آماده می کند.

خدمات اشتراک، مانند پیشرانه های EV، می تواند نحوه خرید و فروش خودروهای ما را در آینده به طور اساسی تغییر دهد. ایده پرداخت هزینه برای خدمات خاص فقط در صورت نیاز عالی به نظر می رسد، اما این هزینه سخت افزاری مورد نیاز بسیاری از این ویژگی ها را نادیده نمی گیرد.

آیا خودروسازان به امید جبران تفاوت در خدمات اشتراک خودروها را با ضرر می‌سازند و می‌فروشند؟ اگر مشتریان صندلی های گرم شونده نمی خواهند و هرگز مشترک نمی شوند، آیا همچنان باید هزینه سخت افزار را بپردازند؟ چگونه می توانید آن هزینه های اشتراک را هنگام فروش وسیله نقلیه جبران کنید؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد و برای مشتری خوب نیست.



منبع