موتور کوچک چهار سیلندر یک شگفتی مکانیکی است که در واقع کار می کند



یک موتور احتراق داخلی با چیدمان سر صاف از نوع طراحی ساده و در عین حال قوی است که در فورد مدل T و بسیاری دیگر از خودروهای اولیه پیدا می‌کنید. در این ویدئو، یوتیوبر JohnnyQ90 یک نمونه کوچک و در عین حال کاملا کاربردی ساخته و کل پروژه را به نمایش می گذارد.

جایی که تقریباً تمام موتورهای احتراقی مدرن سوپاپ ها را بالای سیلندرها قرار می دهند، یک سر صاف آنها را در کناری قرار می دهد. به همین دلیل است که برخی از مردم این طرح را یک سوپاپ می نامند.

این موتور کوچک تنها 1.06 اینچ مکعب (17.5 سانتی متر مکعب) جابجا می کند و 3.31 پوند (1.5 کیلوگرم) وزن دارد. با بنزین کار می کند، درست مانند یک سر صاف تمام اندازه. حتی یک کاربراتور کارآمد نیز وجود دارد.

فرآیند ساخت شامل تمام کارهایی است که برای چیدن یک موتور سر صاف انجام می دهید، به جز اینکه قطعات بسیار کوچکتر هستند. این مانند ساخت یک ماشین مدل است، اما در نهایت، شما یک موتور کاملاً کاربردی دارید.

مونتاژ پیستون ها شامل یک گیره برای قرار دادن پین های مچ دست از طریق میله های اتصال است. حتی رینگ های پیستون کوچکی برای نصب وجود دارد.

ساخت سوپاپ حتی پیچیده تر است. این فرآیند شامل نگه داشتن بالابرهای سوپاپ در تلورانس های خاص است.

پس از اکثر مراحل مونتاژ، ویدئو به نقطه ای می رسد که موتور خطوط سوخت، مایع خنک کننده و روغن را در جای خود قرار می دهد. با راه اندازی اولیه، موتور به نظر می رسد که بسیار خشن کار می کند. همچنین یکی از درزگیرهای جلو نشتی روغن است.

در پایان، موتور در حال خرخر کردن است. صدا یادآور یک دستگاه اصلاح کوچک علف های هرز است. متأسفانه، خبر بدی وجود دارد زیرا موتور استارت از کار می افتد. با قضاوت بر اساس فرآیند مونتاژ، تعویض قطعه چندان پیچیده به نظر نمی رسد.

کیت ساخت این موتور با قیمت 999.99 دلار به فروش می رسد، اما تخفیف برای 50 خریدار اول قیمت را به 799.99 دلار کاهش می دهد. این شخص همچنین دارای مجموعه لوازم جانبی 149.99 دلاری است که شامل شمع های استارت، رادیاتور و غیره است.

ما قبلاً کار جانی کیو 90 را وقتی دیدیم که یک موتور مینیاتوری وانکل دو روتوری ساخت که تا 18000 دور در دقیقه می چرخید و صدایی شگفت انگیز داشت. او همچنین یک V8 در مقیاس 1/10 با سوخت نیترو با یک جفت کاربراتور مونتاژ کرد.



منبع