تصویر سازی کتاب کودک: روش های کاربردی در طراحی – اندیشه نگاران شیز

طراحی بسته بندی محصول معمولا اولین تصور مردم از نام تجاری است ، به همین دلیل است که این شرکت های موفق در حال کار سخت برای اتخاذ طراحی بسته بندی جعبه هدیه نوآورانه و چشم نواز است! با توجه به نوع صابون (مایع و یا قالبی) بسته بندی آن طراحی میشود. اندازه و مزایای آن نیز در اطلاعات لیبل نمایش داده شود. انتخاب رنگ و تصاویر مهمترین پارامتر در این نوع از خطای استفاده توسط کودکان هستند. این کار و استفاده از بسته بندی خلاق به پیشرفت کسب و کار شما، کمک قابل توجهی میکند. جذابیت زیباییشناختی محصول شما کلید حضور قوی در قفسه است و به خرید محصول شما کمک میکند تا مزیت رقابتی را ،که نسبت به طراحی لیبل و یا طراحی بستهبندی دیگران نمیتوان نادیده گرفت، به دست آورد. مزایای مواد مغذی برای دست یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) برای مصرف کننده اضافه میکند که در تصمیمگیری برای خرید تاثیر میگذارد. به عنوان مثال می توان به جعبه کادو با طراحی باب اسفنجی و یا جعبه کادو با طراحی و تصویر یک فرد خاص اشاره کرد.

به همین ترتیب، طراح صنعتی از هر طرف مورد فشار قرار میگیرد. طراحان صنعتی با چالشهای متعددی مواجه هستند. در کتاب های تصویری، کودک بیشتر با تصاویر روبروست، این دسته از کتاب ها بیشتر برای سنین پیش از دبستان مورد استفاده قرار می گیرند و برای پر کردن فاصله ی خواندن و درک آنـــان به کار می روند. اطلاعاتی که بر روی بسته بندی درج میکنید شامل موارد زیادی از جمله نام محصول، نام تجاری محصول، نام و نشان تجاری تولیدکننده، درجه کیفیت و اندازه محصول، وزن خالص محصول، شماره و آدرس تولیدکننده، کشور مبدا، ارزش غذایی محصول، تاییدیهها و مجوزهای بهداشتی، دستورالعمل استفاده از محصول، و همچنین کد شناسایی جهانی محصول است. این جنبهها در فرآیند توسعه محصول نیز بررسی میشوند. خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با شنیدن واژه تصویرسازی ذهنمان سمت کتابهای کودک میرود و تصاویری که در این آثار مشاهده میشود، اگر به کتابهای پیشینیانمان مانند «شاهنامه» نگاهی کنیم متوجه میشویم که این هنر صرفا در کتابهای کودک استفاده نمیشود؛ درواقع تصویرسازی توضیح بصری متن بوده و صرفا در کتاب کاربرد ندارد و شامل طیف گستردهای از محصولات تصویری میشود که تصویرگران برای کتاب، مطبوعات، تبلیغات و نیز در زمینههای آموزشی و بازیهای رایانهای تولید میکنند. توجه به سهولت استفاده و میزان نیاز کاربران از سالمندانی که به بستهبندی با وزن سبکتر برای لباسهای کوچکتر خود نیاز دارند تا خانوادههای پرجمعیتی که به راحتی و مقرون به صرفه بودن خرید عمده نیاز دارند از پارامترهایی است که طراحان باید در سناریو های مختلف استفاده به آن فکر کنند .تصاویر، رنگ بدنه بطری و ظرف محصولات شوینده مانند مایع لباسشویی در قرم اول باید به نحوی طراحی گردد که در قفسه های فروشگایی به راحتی قابل شناسایی باشد و در قدم دوم تمایز و نوآوری در طراحی می تواند مشتری را به سمت خرید این محصول ترغیب نماید.

اما در بازارهای امروز، فرم، ابعاد و عملکرد به همان اندازه اهمیت دارند، زیرا عوامل حیاتی هستند که تعیینکننده تجربه مثبت مشتریان در هر بار استفاده از محصولاند. مقوای ایندربرد به دلیل داشتن سطحی صاف و یک دست قابلیت چاپ تمام رنگی را با استفاده از چاپ سابلیمیشن را دارد. از طرفی دیگر یک بسته بندی خلاقانه ادویه میتواند تاثیر زیادی در فروش شما داشته باشد. این کار آنها را قادر می سازد تا قبل از تصمیم گیری های بحرانی در طراحی، بازخورد ارزشمندی ارائه دهند. در کنار این، تعداد مصرفکنندگان افزوده و رقابت جهانی همچنان افزایش مییابد. زیرا تولیدکنندگان با رقابت بیشتر و چرخههای توسعه، سریعتر از همیشه مواجه هستند.

برخی از تولیدکنندگان تصور میکنند که هر اندازه تصاویر درج شده بر روی بسته بندی بهتر و جذابتر باشند مشتریان تمایل بیشتری برای خرید آنها از خود نشان میدهند. ابزارهای تصویربرداری به طراحان کمک می کند تا قبل از اینکه هر نمونه اولیه فیزیکی ساخته شود، در محیط دیجیتال تصمیم بگیرند که کدام مواد برای استفاده بهتر است و محصول در بازار چگونه به نظر خواهد آمد.استفاده مجدد از طراحی یکی دیگر از عناصری است که می تواند به طور قابل ملاحظه ای در کل فرآیند طراحی سودمند باشد. اگرچه همان موقع با طرح او موافقت نشد، ولی با تلاشی که او داشت توانست بقیه را متقاعد کند که کشت زعفران در یک محیط بسته و گلخانه ای می تواند چقدر سودآوری داشته باشد. از آنجایی که لایههای ما قبلا یک Smart Object بودند، تمامی نسخههای تکثیر شده هم همان Smart Object بوده و به لایهی اصلی متصل هستند (در این باره جلوتر سفارش تصویر سازی توضیح میدهیم). بسیاری از مواقع محصول تولید شده هیچگونه عیب و نقصی ندارد اما بهخاطر ایراد در نحوهی معرفی محصول، شکست بزرگی به آن کسب و کار وارد میشود. احتمالا بارها پیش آمده است که یک خوراکی یا وسیله خریدهاید که بر روی محصول و یا بستهبندی آن بهدنبال توضیحی خاص یا طریقهی استفادهی آن بودهاید اما موفق به یافتن آن نشدهاید.

در رابطه با طراحی فرم بسته بندی قابلیت شناسایی محتوای محصول و هویت بخشی به خانواده محصولات جزو پارامتر های اولیه در طراحی این ظروف بسته بندی به شمار می روند. میزان موفقیت طراحان در این امر اغلب میتواند موفقیت یک محصول در بازار را تعیین کند. موفقیت ایجاد شده توسط بسته بندی و لیبل اهمیت زیادی در ارائه خدمات دارد. طراحان رابط کاربری در طراحی برنامه های دسک تاپ ، برنامه های تلفن همراه ، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. با توجه به اهمیت طراحی و بسته بندی خرما صادراتی که به آن اشاره شد، احتمالاً طراحی و بسته بندی دغدغه بسیاری از تولیدکنندگان خرما شده است. این که چگونه ویروس را از بین می برد برخی از ارزش های پیشنهادی اصلی است که باید روی آنها تمرکز شود. نحوه حمل، سهولت باز کردن درب بطری،ارگونومیک بودن دستگیره و چنگش راحت آن در هنگام تخلیه مواد داخل مخزن مایع دستگاه لباسشوییُ توجه به نحوه نگهداری دوباره آن در محیط خانه جزو پارامترهای اصلی طراحی این محصولات هستند. خلق فرم هایی نوآورانه در عین حال هم هویت با محصولات شوینده دست جزو آیتم های اصلی در انتخاب طرح بسته بندی به شمار می رود.

مواد شوینده بر اساس کاربرد و مشخصات مصرف کننده گروه بندی میگردد. پس سعی کنید تا حد امکان توضیحات و ویژگیهای محصول خود را به مشتریان نشان دهید و این مشخصات را در دسترس قرار دهید. کسبوکارهایی که محصول محور هستند بهخوبی میدانند که نحوه معرفی محصول تا چه حد برای کسبوکارشان مهم و حیاتی است. طراحان لوگو برجسته مانند ابوذر محمدی شاید برای پیاده سازی یک لوگو هزینههای بیشتری دریافت کنند. اصالت این مفهوم، یک هویت و بسته بندی واقعی و جذاب تولید کرد». به احتمال زیاد بعد از این اتفاق ناراحت شدهاید که چرا پاسخ سؤال خود را نگرفتهاید. از این گذشته، اگر لیبل بسته بنده محصول خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، نظر مشتری را جلب نخواهد کرد. اگر محصول شما بهترین نوع بسته بندی را دارد، خود را به ایده اصلی محدود نکنید. آنها تمام جنبههای طراحی محصول از جمله فرم، ابعاد و عملکرد را به یکدیگر مرتبط میسازند تا برای کاربر بهترین تجربه ممکن را خلق کنند. طراحی بستهبندی باید نگرانیهای بسیار مهمی را در مورد مناسب نبودن مواد و خطرناک بودن آنها برای کودکان برطرف کند. انواع زیادی از بستهبندیها وجود دارد که بستههای مقاوم در برابر کودکان هستند که نگرانیهای مربوط به ایمنی کودک را برطرف کند و در عین حال برای همه بزرگسالان، از جمله سالمندان، مناسب و کاربرپسند باشد.

فرآیندهایی وجود دارد که مستلزم رقابت در داخل بخش و حتی خارج از بخش در صورت لزوم است. در حالی که شرکتهای سبز توجه داشتهاند که پلیمر طبیعی، که ممکن است گاهی مات به نظر برسد، بسیار پایدارتر و از نظر محیطزیستی آگاهتر است. در ادامهی مطلب به بررسی چگونگی معرفی یک محصولو و گامهای طلایی در نمونه متن معرفی محصول جدید میپردازیم. چگونه یک محصول جدید را بفروشیم؟ طبق تحقیقات انجام شده دانشگاههای آمریکا، قبل از مطابقت محصول با نیازهای بازار نباید سراغ تولید انبوه محصول بروید. مولفین عزیزی که مایل باشند نمونه این نوع از آثار انجام شده توسط گرافیستهای ایران تایپیست را مشاهده کنند، میتوانند با کارشناسان ما طی 24 ساعت شبانه روز ارتباط بگیرند. تفاوتی ندارد که در حرفه ی طراحی گرافیک مشغول به کار باشید و یا هر کار و هنر دیگر، در هر صورت سعی کنید تیم کاری منسجم و خلاقی را در ایجاد کنید تا بتوانید از ایده های هم کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ یافابرند مشهد با تجربه چندین ساله در زمینه بسته بندی و پکیجینگ و طراحی کاتالوگ در مشهد میتواند به شما کمک کند. در چنین بازاری که محصولات به طور فزایندهای در حال جهانی شدن هستند، این امر از همیشه بیشتر اهمیت دارد.

مردم مسئولیت اجتماعی خود را در قبال جامعه و محیط زیست درک میکنند، از این رو برندها شروع به تمرین پایداری کردهاند و متوجه شدهاند که مواد PET (مواد ساخته شده از پلیاتیلن ترفتالات) اغلب از نظر دیدگاه شکل کارایی کمتری دارند. هنگامی که گروه های جداگانه که قادر به همکاری همزمان اند در یک محیط جمع می شوند، تمام داده ها را می توان در طول فرآیند توسعه محصول به طور کامل استفاده کرد. تصویر سازی باید روایتگر داستان باشد.تصویرگری یا نقاشی به تفکر عملی نیاز دارد و هدف خلق آن روایت بخشی از داستان نیست، بلکه خودش به تنهایی یک داستان مستقل است. طراحی بسته بندی فانتزی به گونه ای از طراحی بسته بندی گفته می شود که بعد از ایده پردازی به شکلی متمایز با بسته بندی های موجود در بازار انجام شود. برگزیدن فرم مناسب و هماهنگ برای بسته بندی بر مبنای ساختار فنی و تکنیک های مؤثر بر نوع ساختار هندسی انجام می شود.

تمام این فلش مموری ها رویهم رفته فضایی معادل یک کارت اعتباری را اشغال میکنند. ـ چه طور شد که به نوشتن این نوع داستان ـ اگر بشود نامش را داستان گذاشت ـ روی آوردید؟ اینکه که میگوییم در حال حاضر به این خاطر است که در بسیاری موارد شرکتها و سازمانهای مختلف، خدمت یا محصولشان را در زمان مناسبی به بازار معرفی نمیکنند. در کنار آینه/شیشه اینکه چه موارد دیگری را که برای تمیز و براق شدن آنها از این محصول استفاده می شود باید در طراحی بستهبندی محصول ذکر کرد. در طراحی بسته بندی این محصولات شوینده باید از فرم های صنعتی و رنگ های تیره و پر کنتراست استفاده شود و حس شیمیایی بودن و غیرخوراکی بودن برای این محصولات القا شود. بعضا این محصولات در ظروف بسته بندی شفاف دیده میشوند که سپس برچسب و لیبل آن با رنگ در کنتراست با شیشه طراحی میشود.دستورالعملهای احتیاط، استفاده از الگو، مقدار مصرف، مواد شیمیایی و اطلاعات جهت ذخیرهسازی در اینجا الزامی است. طراحی منحصر به فرد و طراحی ظاهری (استایلینگ)، برای شرکتها، تقریبا در تمام صنایع مزیت رقابتی قابل توجهی را به خود اختصاص میدهد. این کمک می کند تا سرعت فرآیند طراحی را افزایش دهیم و طراحان را قادر می سازد تا عناصر منحصر به فرد طراحی را به تصویر بکشند و ابزارهایی را برای راحتی استفاده مجدد از آنها فراهم کنند.

برای مثال اگر محصولات شما مربوط به کودکان است بهتر است از رنگهای پاستیلی و شاد استفاده کنید و المان های جذاب روی جعبه درج کنید همچنین می توانید جعبه را به شکل های مختلف برش بزنید البته باید نوع برش ها را از قبل در نظر داشته باشید. پس با سهم زیادی در طراحی بسته بندی از انواع محصول در زمینه آرایشی و بهداشتی سروکار داریم که مخاطب آن همه افراد جامعه هستند. مجموع ابزارهای طراحی به طراحان اجازه می دهد که فرم ها را آزادانه تر مورد بررسی قرار دهند در حالی که تیم های مهندسی و تولید با دیدگاه قبلی که نسبت به مفاهیم طراحی دارند کار را ارائه می دهند. چندین پروژه مشترک با تیم ایکاس در حوزه بسته بندی مواد غذایی و محصولات صنعتی انجام داده ایم که بازخورد های مثبتی در بازار ایران داشته اند. از دیگر کارهایی که میتوانید برای درج کامل مشخصات محصول انجام دهید این است که اگر وب سایت اینترنتی دارید مشتریان را به سایت هدایت کنید و در صفحهی محصول، یک نقد و بررسی کامل از محصول داشته باشید (بهتر است نقد و بررسی فقط محتوای متنی نباشد و شامل محتوای تصویری نیز باشد.) از انواع نمونه متن معرفی محصول جدید ایده بگیرید.