تویوتا مدل هیبریدی مرموز جدید را برای 16 نوامبر رونمایی کرد


تویوتا اخیراً عرضه‌های تمام الکتریکی خود را با سدان bZ3 فقط چینی گسترش داده است که به کراس اوور bZ4x در دسترس جهانی می‌پیوندد. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، آن بخش سوم مدل مرموز از سری خودروهای الکتریکی Beyond Zero را نیز به نمایش گذاشت. به سرعت به امروز، جاه طلبی های سبز این شرکت با یک تیزر سایه دار از یک مدل جدید سازگار با محیط زیست پیش نمایش داده می شود. این بار، این یک مدل هیبریدی است تا یک مدل الکتریکی خالص، اما آن چیست؟

ما یک هفته از امروز پاسخ قطعی خواهیم داشت زیرا تویوتا می گوید که اولین نمایش آن قرار است در 16 نوامبر برگزار شود. تیزرهای مرموز مجاور در کانال های رسانه های اجتماعی ژاپنی این شرکت منتشر شد. یک بخش اختصاصی در وب سایت این خودروساز برای بازار داخلی با جزئیات صفر، به جز تاریخ عرضه، راه اندازی شده است. هیچ اشاره ای به آنچه که ما به آن نگاه می کنیم وجود ندارد، اما ما می دانیم که این یک خودروی هیبریدی است تا یک EV.

تیزر مدل هیبریدی تویوتا 2023
تیزر مدل هیبریدی تویوتا 2023

هر دو تیزر درست در بالا حروف «Hybrid Reborn» را نشان می‌دهند در حالی که شکل ظاهری متعلق به یک سدان/لیفت بک است. آیا ممکن است با نسل بعدی پریوس سر و کار داشته باشیم؟ استفاده از کلمه “Reborn” نشان می دهد که این یک برداشت تازه از یک مدل موجود است تا یک افزوده جدید به خط. نسل چهارم پریوس از سال 2015 عرضه شده است، بنابراین جدول زمانی برای فروش جانشین آن در سال آینده منطقی است. اگرچه آن مدل bZ تا حدودی مشخصات مشابهی داشت، اما این خودرو متفاوت بود زیرا مدل‌های نشان bZ همگی خودروهای برقی خواهند بود.

از آخرین باری که در مورد پریوس صحبت کردیم مدتی می گذرد. در دسامبر 2021، معاون مدیریت محصول و بازاریابی در تویوتا اروپا، آندریا کارلوچی گفت: اتوموبیل: “آی تی [Prius] باید نقشی را حفظ کند، و ما باید مطمئن شویم که با این نوع فناوری همیشه پیشتاز خواهد بود، بنابراین – اگرچه نمی توانم چیز زیادی را فاش کنم – ما نمی خواهیم نماد خود را حتی برای آینده هدر دهیم. ” در آن زمان، شایعات به افشای دسامبر 2022 اشاره داشتند که خیلی دور از واقعیت نیست.

اعتقاد بر این است که نسل بعدی پریوس در پیکربندی های هیبریدی و پلاگین هیبریدی ادامه خواهد داشت، اما شایعه جالبی در مورد طعم سوم با موتور احتراقی هیدروژنی وجود دارد که در سال 2025 عرضه می شود.



منبع