جدول ارزان ترین و گرانترین مدل ماشین پراید قیمت روز پراید صفر چند ؟! | alfaromeoblog

هرچند بسیاری از فعالان حوزه ی خودرو انتظار تغییر در موتور خودرو و ایمن تر شدن آن به دلیل سبک وزن بودنش را داشتند اما این آرزو در مورد پراید محقق نشد و فیس لیفت انجام شده شامل تغییرات بزرگی نمی شد. این گاری مال ۳۲ سال پیشه که هنوز داره به اسم مجله خبری خودرو آلفا رومئو خودرو ملی تولید میشه و … ها میرن میخرن. وقتی صحبت از پراید و به قول نارنجی‌های جاده مخصوص سایپا 111، 132 و … می‌شود، داد و فغان همه به آسمان بلند می‌شود. چراکه دیگر آن‌قدر منتقدان از بدی‌های این خودرو صحبت کرده‌اند که زبانشان مو درآورده!

  • متاسفانه وی نیز از کسانی است که این خودرو را خریداری کرده و همواره از همه‌چیز آن گله دارد.
  • پراید ۱۳۲ SE و پراید ۱۵۱ SE هم دو میلیون تومان و پراید ۱۳۱ SE یک میلیون تومان نسبت به روز یکشنبه ارزان‌تر شدند.
  • همچنین پژو 207 اتوماتیک با قیمت 157 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 77 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
  • در مطالب قبلی نیز در رابطه با جعبه فیوز پژو در انواع مختلف، صحبت کرده و راهنمای آن را نیز قرار داده ایم.
  • همچنین، وجود پروژکتور در برخی از مدل های ۱۱۱، و چراغ مه شکن از دیگر مواردی است که دستخوش تغییر شده بود.
  • کیفیت ساخت پایین اولین لیفت بک صنعت خودرو ایران باعث شد تا مشتریان رغبت چندانی به خرید آن پیدا نکنند.

رنو کوئید داره با قیمت ۱۴ میلیون تو کشورای دیگه فروش میره در حالیکه پراید رو توکشور خودمون باید بالای ۲۰ میلیون پول داد . حدود ۱۰ سال سواری پرایدداشتم و از نظر فراوانی و ارزانی قطعات راضی بودم وحتی در مسافتهای دورهم با آن رفت و آمد داشتم واز جت ایمنی هم مشکلی برایم ایجاد نکرد. از سال 1987 خط تولید آن به کیاموتورز فروخته و مونتاژ آن با نشان کیا پراید در کره جنوبی آغاز شد.

کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151

به عنوان مثال، تیپ های SL و SX از سال ۱۳۹۲ به دلیل نداشتن ایربگ از چرخه تولید حذف شدند. استاندارد ترین تیپ های گروه ایکس ۱۰۰، SE و EX هستند که همچنان در مدل های مختلف این خودرو استفاده می‌شد. پراید ایمنی بالای ندارد و حتی قبل از اجباری شدن تنصب ترمز ABS بر روی خودرو، سایپا 131 ایمنی ضعیف تری داشت. با نصب ترمز ABS و کیسه های هوا به همراه فرمان هیدرولیک می توان این خودرو را به نسبت سایر محصولات خانواده پراید ایمن تر دانست.

پراید دوگانه مدل 98

پراید 131 در سال 1389 به بازار ایران وارد شد که این اتفاق همزمان با انصراف کمپانی کیاموتورز در تولید پراید بود. با این اتفاق تولید انحصاری این خودرو نا محبوب در بازار ایران در اختیار شرکت سایپا قرار گرفت. پراید 131 سایپا در 6 تیپ مختلف تولید می شد که با اجباری شدن استفاده از ترمز ABS سری SE و TL این خودرو از چرخ تولید برکنار شدند. پراید ۱۴۱ هم مثل دیگری مدل‌های پراید، شامل ۱۳۱، ۱۳۱ و ۱۱۱ با موتور M13 اولیه عرضه شد.

این موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر می‌تواند حداکثر ۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. پراید ۱۴۱ اولین فیس لیفتی است که گروه خودروسازی سایپا از پرفروش‌ترین خودرو بازار ایران عرضه کرد. اما طراحی و ساخت این خودرو کوچک شهری به قدری ضعیف بود که نتوانست خریداران را راضی کند و در نهایت تبدیل شد به ضعیف‌ترین و کم‌فروش‌ترین مدل پراید در تاریخ. آخرین عضو خانواده پراید که در سال های اخیر عرضه شد “پراید وانت” یا “پراید ۱۵۱” نام داشت.

http://3dprintingindustry.ir