جنسیس می خواهد درهای خودکشی مفهومی Neolun را وارد مرحله تولید کند


مفهوم Genesis Neolun پیش نمایش یک پرچمدار SUV الکتریکی است که احتمالا GV90 نام دارد. در مد معمولی خودروهای مفهومی، Neolun – به معنای “ماه نو” – دارای برخی ویژگی های دیوانه کننده است. از جمله آنها می توان یک قفسه سقفی بازشو، کف گرم، صندلی های چرخان جلو، درهای انتحاری، و بدون ستون B اشاره کرد. انواع چیزهایی که معمولاً هرگز تولید نمی‌شوند، اما سانگ یاپ لی، طراح اصلی Genesis، می‌گوید این خودروساز برای تحقق این امر تلاش می‌کند.

او می‌گوید: «ما برای کسب و کار نمایشی ماشین نمایشی نمی‌سازیم موتور 1. هر عنصری در طراحی، یک مطالعه مهندسی پشت آن نهفته است.»

مفهوم نیولون جنسیس

قرار دادن درهای خودکشی در تولید یک چیز است. رولزرویس سال‌ها از آن‌ها استفاده کرده است و فراری Purosangue نیز دارای یک در چرخاننده عقب است. اما نداشتن ستون B موضوع دیگری است. بدون آن عنصر، اطمینان از اینکه خودرو به اندازه کافی سفت است و استانداردهای ایمنی تصادف مربوطه را رعایت می کند، یک چالش واقعی است.

لی می گوید انجام این کار با یک ماشین کوچک آسان است و به عنوان مثال از BMW i3 قدیمی یاد می کند. این یک دهانه نسبتا کوچک است. او توضیح می‌دهد: «ماشینی مانند این، وقتی می‌چرخید، سقف باید آنقدر محکم باشد که بتواند وزن را تحمل کند. “اما همانطور که گفتم، هرگز نگو هرگز… بدون ستون B، به این فضا نگاه کن چقدر بزرگ است. تصور کنید وقتی به یک کنسرت زیبا با فرش قرمز می روید، درب صحنه باز می شود، یا وقتی می روید ساحل، درب صحنه باز می شود و تو تمام دریا را پیش روی خود داری.” فکر دوست داشتنی است

جزئیات دقیق دیگری نیز وجود دارد. لی به طور خاص به چراغ ها و نشان هایی که کاملاً با بدنه همسطح هستند افتخار می کند. دستت را روی آنها بکش، و نمی‌توانی احساس کنی که کجا تمام می‌شود و دیگری شروع می‌شود.

مفهوم نیولون جنسیس
مفهوم نیولون جنسیس

الهام‌بخش نئولون از کوزه‌های ماه و سنگ‌های رودخانه کره گرفته شد. لی اغلب یک سنگ رودخانه ای بسیار صیقلی را در جیب خود نگه می دارد و می خواهد سطوح نئولن شبیه به هم باشند. او می گوید: «شما باید بتوانید وسیله نقلیه جنسیس را حتی زمانی که چشمانتان بسته است، تعریف کنید. “اینگونه است که شما شخصیت جنسیس را کشف می کنید.”

این به یک وسیله نقلیه بسیار روان ترجمه می شود. در تضاد مستقیم با SUV های بزرگ دیگر برندهای لوکس، به سختی می توان خطوط تیز یا چین پیدا کرد. Neolun و خودروی تولیدی نهایی، آگاهانه متفاوت هستند. لی می‌گوید: «این خودرو همه چیز در مورد تناسب، تعادل و حجم است.

Genesis جدول زمانی برای تولید Neolun ارائه نکرد، اما لی گفت که “به زودی زودتر از آن” خواهد آمد. چند سال را رقم بزنید. امیدواریم که همه این عناصر فانتزی به یک واقعیت خودروی تولیدی تبدیل شوند.



منبع