حتی نیسان هم فیسکر را نمی خواهد


فیسکر دچار مشکل شده است. این استارتاپ خودروهای الکتریکی در اوایل این ماه اعلام کرد که پول کافی برای رسیدن به دسامبر ندارد. امید این بود که شرکت دیگری وارد عمل شود و آن را از ورشکستگی نجات دهد – اما این گفتگوها از بین رفت.

طبق اسناد تنظیمی که دیروز در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شد – همانطور که برای اولین بار توسط گزارش شد رویترز-فیسکر نتوانست با خواستگاران احتمالی معامله کند. «خودروساز بزرگ» که در مذاکرات اولیه شرکت داشت «مذاکرات را خاتمه داد». طبق گزارش ها، فیسکر در حال مذاکره با پنج خودروساز بود.

نمایه جانبی Fisker Alaska

یکی از بزرگ‌ترین نام‌هایی که به سرمایه‌گذاری بالقوه فیسکر پیوست، نیسان بود – برندی که مشتاق است خودروهای برقی بیشتری را در جاده‌ها عرضه کند – اگرچه این موضوع هرگز به طور رسمی تأیید نشد. طبق گزارش قبلی از رویترزبزرگترین علاقه نیسان، پیکاپ الکتریکی آلاسکا بود، با گزارش 400 میلیون دلاری روی میز برای تولید این کامیون در یکی از کارخانه های فیسکر در ایالات متحده.

فیسکر آلاسکا سال گذشته به شکل مفهومی معرفی شد که نویدبخش برد 340 مایلی در ایالات متحده و قیمت اولیه 45000 دلار بود. طبق گزارش ها، مدل دو موتوره و چهار چرخ متحرک پرقدرت 550 اسب بخار قدرت داشت در حالی که نسخه پایه 275 اسب بخار قدرت داشت. انتظار می‌رفت این خودرو در سال جاری در ایالات متحده به فروش برسد.

فیسکر اکنون مجبور است به دنبال گزینه‌های جایگزین برای سرپا ماندن باشد. این سند خاطرنشان می کند که شرکت “به ارزیابی جایگزین های استراتژیک ادامه می دهد.” این می تواند شامل تجدید ساختار کسب و کار در دادگاه یا خرید سهام باشد. صحبت از این است که – سهام فیسکر در روز اعلام 28 درصد کاهش یافت و معاملات متوقف شد. بورس نیویورک به زودی سهام را به طور کامل از فهرست خارج خواهد کرد.

فیسکر آلاسکا24

تا کنون، فیسکر در تلاش برای کاهش هزینه ها، نیروی کار خود را 15 درصد کاهش داده است. بسیاری از این مشاغل در فروش بودند، زیرا شرکت از فروش مستقیم به مصرف کننده به مدل سنتی فروشنده تغییر می کرد. طبق گزارش ها، این شرکت با 13 شریک نمایندگی در آمریکای شمالی و اروپا، با یک برنامه بلندپروازانه برای تحویل حدود 20000 خودروی شاسی بلند Ocean در سراسر جهان در سال 2024 قرارداد امضا کرده است.

ما خواهیم دید که چند ماه آینده فیسکر را به کجا خواهد برد، اما آینده امیدوارکننده به نظر نمی رسد.



منبع