جیلی 7.6 درصد از سهام استون مارتین لاگوندا را خریداری کرد

جیلی اکنون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که با این برند مستقر در Gaydon به توافق رسیده است. بزرگترین گروه خصوصی فناوری خودرو چین، قراردادی را با استون مارتین لاگوندا برای خرید 7.6 درصد از سهام این برند بریتانیایی به مبلغ نامشخصی منعقد کرده است. جیلی به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی که 16.7 درصد در AM سهم دارد، و Yew Tree – کنسرسیوم به رهبری لارنس استرول – با 18.3 درصد سهام می پیوندد. علاوه بر این، مرسدس 9.7 درصد سهام دارد.

رودستر استون مارتین V12 Vantage

پیوند بین جیلی و استون مارتین تنها چند ماه پس از آن رخ می دهد که برند بریتانیایی لوگوی به روز شده و شعار جدید “Intensity. Driven” را برای همراهی با “تغییر موقعیت استراتژیک” خود معرفی کرد. اولین مدل الکتریکی آن قرار است در سال 2025 وارد بازار شود و تمام محصولات تا سال 2026 برقی خواهند شد.

قبل از این اتفاق، والهالا که در سال 2024 تولید می شود، اولین مدل هیبریدی پلاگین این شرکت خواهد بود. پیش از این به عنوان Vanquish شناخته می شد، یک ابرخودروی “سطح ورودی” برای سال 2025 با یک AMG V8 به جای V6 داخلی برنامه ریزی شده اولیه در نظر گرفته شده است.



منبع

در اوایل سال جاری، استون مارتین لاگوندا پیشنهاد جیلی و InvestIndustral برای سرمایه گذاری سهام را رد کرد و اعلام کرد که “هیچ مبنایی برای بحث بیشتر وجود ندارد.” در آن زمان، مارک خودروهای اسپرت 109 ساله استدلال کرد که معامله پیشنهادی «گزینه سرمایه گذاری جذاب یا فرصت ایجاد ارزش برای سهامداران فعلی» نیست. با این حال، باید بحث های بیشتری وجود داشته باشد زیرا شرایط 180 درجه تغییر کرده است.