دیدار نیسان Z 2023 با فورد موستانگ GT و دوج چلنجر در مسابقه درگ

نیسان Z جدید در دوره ای بسیار پرتلاطم وارد بازار خودروهای اسپرت آمریکا شد. مدل های عملکردی جدید و بسیار توانمند زیادی وجود دارد و برخی از نمادهای این بخش به زودی بازنشسته شده و توسط نسل های بعدی جایگزین می شوند. اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، تازه وارد از ژاپن فرصتی برای اثبات خود در برابر سگ های پیر پیدا می کند.

دریچه گاز برای یکی از جدیدترین ویدیوهای خود یک ترکیب چشمگیر جمع آوری کرد تا ببیند کدام مدل عملکرد برای مسابقات درگ بهترین است. در مقابل نیسان Z، فورد موستانگ GT و دوج چلنجر اسکات پک قرار دارند. هر دو قرار است به زودی با مدل های جدید جایگزین شوند، اما بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ابتدا بیایید اعداد را در اینجا ببینیم.

احتمالاً در اینجا از برنده شگفت زده خواهید شد. زمانی که موستانگ جدید و نسل بعدی چلنجر وارد بازار شوند، دیدن یک مسابقه مجدد بین این سه خودرو بسیار جالب خواهد بود. اولی ماه آینده معرفی خواهد شد، اگرچه هنوز نمی دانیم که چلنجر جدید چه زمانی وارد بازار می شود.

مقایسه در قیمت ها نیز جالب است. در ایالات متحده، موستانگ GT 39440 دلار و Challenger Scat Pack 392 قیمت 46650 دلار دارند. Z جدید نیسان با قیمت 51015 دلار گرانترین خودروی این سه گانه است. همه خودروها دارای گیربکس دستی هستند و نیرو را منحصرا به چرخ های عقب می فرستند.

نیسان Z از یک موتور 3.0 لیتری توئین توربو V6 با قدرت 400 اسب بخار (298 کیلووات) و 350 پوند فوت (475 نیوتن متر) گشتاور استفاده می کند. در مقابل آن، فورد موستانگ GT تمام پتانسیل 5.0 لیتری V8 تنفس طبیعی خود را با قدرت 450 اسب بخار (336 کیلووات) و 410 پوند فوت (556 نیوتن متر) آزاد می کند. آخرین اما نه کم اهمیت، دوج چلنجر یک موتور 6.4 لیتری V8 حتی بزرگتر با قدرت 485 اسب بخار (362 کیلووات) و 475 پوند فوت (644 نیوتن متر) پیچش را به ارمغان می آورد.



منبع