صاحبان تسلا به مدت یک ماه از رانندگی بدون راننده کامل برخوردار می شوند تا ببینند چگونه کار می کند



دارندگان وسایل نقلیه تسلا که گزینه 12000 دلاری Full Self-Driving (FSD) را انتخاب نکرده اند، می توانند به صورت رایگان آن را امتحان کنند، مشروط بر اینکه خودرو به طور مناسب برای آن مجهز باشد. ایلان ماسک این خبر را به اشتراک گذاشت ایکس در یک پست ساده، اما به نظر می رسد که در پشت صحنه سیستم بدنام کمک راننده تسلا اتفاقات بیشتری می افتد.

یادداشت داخلی تسلا که توسط اخبار بلومبرگ ظاهراً به کارمندان شرکت دستور می دهد که FSD را روی همه وسایل نقلیه نصب کنند. همچنین به آنها دستور داده شده است که مالکان را به یک رانندگی آزمایشی کوتاه ببرند تا سیستم را نشان دهند. بلومبرگ این گزارش نشان می‌دهد که این نه فقط برای خریدهای جدید، بلکه برای مالکان وسایل نقلیه قدیمی‌تر که برای خدمات مراجعه می‌کنند، صدق می‌کند. بیانیه ماسک در مورد X نیز بر این دلالت دارد. ما برای درخواست اطلاعات بیشتر با تسلا تماس گرفتیم اما قبل از انتشار پاسخی دریافت نشد. ما مطمئناً در صورت شنیدن پاسخ، پست را به روز خواهیم کرد.

همچنین مشخص نیست که آیا این آموزش FSD به دلایل قانونی، یک فشار بازاریابی یا ترکیبی از این دو انگیزه دارد. در دسامبر 2023، تسلا بیش از دو میلیون وسیله نقلیه را برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم Autopilot خود فراخواند که به اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای اطمینان از عدم سوء استفاده رانندگان از سیستم نیاز دارد.

یک تحقیق طولانی توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها به طور خاص نقص در عملکرد اتومات در رانندگی خودکار کامل پیدا کرد. به‌روزرسانی متعاقب آن، اعلان‌های بیشتری را برای راننده اضافه کرد تا روی فرمان باقی بماند و همچنین سیستم را برای سوء استفاده مکرر غیرفعال کرد.

در یادداشت تسلا، ماسک گزارش می‌دهد که تقریباً هیچ‌کس نمی‌داند که این سیستم چقدر خوب کار می‌کند و گفت که آموزش به مالکان خودرو در مورد آن یک “نیاز سخت” است. بلومبرگ.



منبع