فولکس واگن می خواهد GTI الکتریکی خود را به قیمت 25000 دلار در ایالات متحده بفروشد


اواخر سال گذشته، رئیس طراحی فولکس واگن در اینستاگرام فاش کرد که یک GTI الکتریکی در سال 2026 وارد بازار خواهد شد. هنوز دو سال دیگر باقی مانده است و بسیاری از جزئیات مبهم هستند، اما این احتمال وجود دارد که شرکت بتواند هات هاچ را در ایالات متحده عرضه کند در صورت قیمت مناسب. .

پابلو دی سی، مدیرعامل گروه فولکس واگن آمریکا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت که این مدل در صورتی که قیمتی بین 20000 تا 25000 دلار داشته باشد، می تواند برای خریداران آمریکایی جذاب باشد. او به رسانه ها گفت که از «نقطه قیمت 25000 دلاری» خوشحال خواهد شد، زیرا هر چیزی بیش از این آن را به «یک محصول خاص» تبدیل می کند. به گزارش اتوموتیو نیوز، مدیر اجرایی گفت که یک هات هچ 35000 دلاری این مدل را وارد قلمرو خودروی هالو می کند.

فولکس‌واگن GTI الکتریکی را با مفهومی مبتنی بر ID.2all پیش‌نمایش کرد که به عنوان جایگزینی با باتری برای پولو و نه گلف معرفی شد. پلتفرم MEB Entry فولکس واگن زیربنای هر دو مفهوم بود، در حالی که گلف تمام الکتریکی که در سال 2028 وارد بازار می شود، بر روی پلت فرم SSP سوار خواهد شد.

تولید ID.2all در سال 2025 و قبل از اینکه در سال 2026 به ظرفیت کامل برسد آغاز می شود. با این حال، فولکس واگن هیچ برنامه ای برای آوردن خودروی الکتریکی به شکل پایه خود در اینجا ندارد و دی سی اعتراف کرد که هنوز برنامه ای برای آوردن GTI به بازار وجود ندارد. بازار آمریکا اما این چیزی است که شرکت در نظر دارد.

فولکس واگن یکی از چندین خودروساز است که برنامه های تهاجمی برای برقی کردن خط تولید خود در سال های آینده دارد. فروش خودروهای برقی کند شده است و فولکس‌واگن می‌تواند خودروهای هیبریدی پلاگین را به آمریکایی‌ها عرضه کند، اما رشد محدود فولکس‌واگن مانند دیگر خودروسازان را متوقف نمی‌کند.



منبع