فیات 500X پس از نسل فعلی در ایالات متحده متوقف می شود

فیات 500X 2022

40 عکس ها

اگرچه فیات آمریکا تولید بنزینی نسل قبلی 500 را در اواخر سال 2019 متوقف کرد، این مدل همچنان در قاره کهن فروخته می شود. نه تنها این، بلکه Abarth مشتق عملکرد خود را برای 2023MY به روز کرد. با این حال، فیات هیچ قصدی برای بازگرداندن مدل مجهز به موتور ICE ندارد زیرا برنامه فروش انحصاری آخرین نسل مدل فقط الکتریکی است. مینی ون 500 لیتری نیز بر نمی گردد.

هیچ صحبتی در مورد قیمت 2024 500e در ایالات متحده وجود ندارد، اما اولیویه به ما هشدار می دهد که “گران خواهد بود”. علاوه بر این، نسخه‌های ویژه محدود می‌توانند دارای برچسب‌های قیمتی «مضحک‌آمیز» باشند. مدیرعامل فیات می‌داند که این خودروی برقی با اندازه یک پینت در آمریکای شمالی یک موفقیت تجاری بزرگ نخواهد بود و فروش تنها 10000 خودرو در سال را قابل قبول می‌داند. دریچه برقی در سراسر کشور ارائه نخواهد شد، اما در دسترس بودن آن فراتر از ایالت هایی است که برنامه ZEV دارند.

فیات قصد دارد مدل 2024 500e را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس سال آینده به نمایش بگذارد. انتظار می رود که ظاهر آن تقریباً شبیه به همتای اروپایی خود باشد، به جز تغییرات لازم برای رعایت مقررات. این باتری با باتری بزرگتر، بسته 42 کیلووات ساعتی و تنها در یک سطح عرضه می شود.



منبع فیات 500X در ایالات متحده یک کار تمام شده خواهد بود زیرا این کراس اوور کوچک برای نسل دوم تمدید نخواهد شد. صحبت کردن با روند موتور در نمایشگاه خودروی لس آنجلس، اولیویه فرانسوا، مدیرعامل این شرکت، از مرگ برنامه ریزی شده مدل ساب کامپکت خبر داد: “وقتی می میرد، می میرد. ما آن را جایگزین نخواهیم کرد.” رئیس هیونچو ادامه داد که “فیات اینجا نیست که همه چیز برای همه در همه جا باشد.”

این برند ایتالیایی قصد دارد تنها بر روی خودروی شهری 500 تمرکز کند که در اوایل سال 2024 در ایالات متحده به فروش می رسد. مشتریان می توانند شش ماه قبل از آن سفارش دهند، اما مشخص نیست که آیا هر دو مدل بدنه هاچ بک و کانورتیبل عرضه می شوند یا خیر. یا فقط قبلی امیدواریم که Abarth 500e که اوایل این هفته در اروپا معرفی شد، به این سمت از حوضچه می آید. ممکن است این اتفاق بیفتد زیرا اولیویه اعتراف کرد که “دوست دارد در مقطعی آن را در ایالات متحده ارائه دهد.”