رئیس فولکس‌واگن می‌خواهد خودروهای خودران تا سال 2030 به جریان اصلی تبدیل شوند



منبع

رئیس فولکس‌واگن، توماس شفر، اخیراً در مورد این موضوع اظهار نظر کرده و گفته است که این خودروساز در حال «تحکیم مشارکت‌های توسعه‌اش» بدون ارائه جزئیات بیشتر است. با این حال، شفر گفت که مشکلات بزرگی برای کل صنعت وجود دارد، اما سرمایه گذاری ها نباید متوقف شود زیرا فولکس واگن باید در ابتدای بازی باشد.

برنامه فولکس‌واگن قرار است در هامبورگ آلمان آغاز شود، جایی که این شرکت در حال حاضر خودروهای آزمایشی خودران را بر اساس ID اجرا می‌کند. وزوز. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سرویس تا سال 2030 به 50 شهر دیگر در اروپا و آمریکای شمالی گسترش خواهد یافت.

جالب اینجاست که فولکس واگن به بخش خودروهای تجاری خود برای رهبری استراتژی مستقل این شرکت تکیه خواهد کرد. آن بخش در حال حاضر بر روی یک نسخه کاملاً خودران ID کار می کند. Buzz که انتظار می رود تا اواسط دهه به عنوان یک رباتاکسی و وسیله نقلیه تحویلی به کار گرفته شود. هنوز در مراحل اولیه توسعه است و فولکس واگن در حال ارزیابی است که آیا آن وسیله نقلیه به فرمان نیاز دارد یا خیر.

VW ID.Buzz AD

“شما باید روی آن تمرکز کنید [autonomous driving] و به همین دلیل است که ما به شدت در بخش CV فشار می آوریم زیرا زمانی که این اتفاق بیفتد، استخرها و فرصت های سود را باز می کند. من نمی گویم که برنده همه چیز را قبول می کند، اما این بازی است که شما باید زودتر در آن حضور داشته باشید. شما نمی توانید صبر کنید و سپس سریع به جلو بروید، به همین دلیل است که ما کاملاً روی آن تمرکز می کنیم.» شفر به اتوکار گفت.

اخیراً، شرکت آمریکایی آرگو که بر روی توسعه فناوری های خودران متمرکز بود، اعلام کرد که تعطیل می شود. برخی از کارمندان این شرکت بنا به گزارش ها قرار است توسط دو سرمایه گذار بزرگ آرگو، فولکس واگن و فورد استخدام شوند و به نظر می رسد که این ورشکستگی اصلاً سازنده آلمانی را آزار نمی دهد. علیرغم سرمایه گذاری 2.6 میلیارد دلاری خود در آرگو، این سازنده مستقر در ولفسبورگ معتقد است که در مسیر راه اندازی وسایل نقلیه خودران اصلی تا پایان دهه است.