ماشین ورزشی Kiska با بدنه فیبر کربنی، طرح موتور وسط


در دنیای خودرویی که توسط خودروهای شاسی بلند خفه شده است، دیدن یک خودروی اسپورت جدید با طراوت است. اگر نام Kiska به صدا در نمی آید، این یک آژانس طراحی است که محصولاتی را برای KTM و Husqvarna نوشته است اما اکنون به دنبال گسترش افق های خود با معرفی خودروی خاص خود است. با توجه به اینکه این یک تیزر است، جزئیات در دسترس نیست. ما می دانیم که تیم طراحی توسط Alan Derosier رهبری می شود و Reiter Engineering با قضاوت بر اساس لوگوی سیاه و سفید RE درگیر است.

در همان ابتدا، می‌توانیم بگوییم که دستگاه عملکردی ساخته شده دارای بدنه کامل فیبر کربن و یک سایبان بزرگ مناسب برای Batmobile است که دسترسی به داخل کابین تنگ را فراهم می‌کند. این خودروی اسپورت Kiska که نامش بر چرخ‌های مرکزی قفل شده است، به جای آینه‌های جانبی سنتی، از دوربین‌های دید عقب روی گلگیر بهره می‌برد. نگاهی به بخش جلویی عظیم یک سیستم تعلیق میله‌ای است در حالی که پشت آن دارای اگزوزهای دوگانه در بالا و لوبرهای تمیز بالای موتور است.

تیزر ماشین اسپرت کیسکا
تیزر ماشین اسپرت کیسکا

گلگیرهای برآمده واضح هستند، که نمی توانیم در مورد دو بریدگی در قسمت جلویی که در کنار دریچه های هوای استوانه ای شکل هستند، بگوییم. ممکن است آن ها چراغ های جلو بازشو باشند؟ آنها تقریباً در دهه 1990 به دلیل قوانین ایمنی سخت‌گیرانه‌تر از بین رفتند، اما دیدن دوباره آنها در یک ماشین جاده فوق‌العاده خواهد بود – به شرطی که این واقعاً قانونی باشد.

به طور کلی، خودروی اسپورت Kiska به ما این تصور را می دهد که تا حدودی با KTM X-Bow GTX مرتبط است و در عین حال حال و هوای Lancia Stratos را ارسال می کند. با فرض اینکه فرض ما دقیق باشد، موتور 2.5 لیتری خطی آئودی است که 530 اسب بخار قدرت و 615 نیوتن متر (453 پوند فوت) گشتاور در GTX تولید می کند. دومی – که دارای یک سایبان بازشو مشابه است – می تواند در جاده های عمومی رانندگی شود، بنابراین ما امیدواریم که این داستان مشابه با این باشد.

با توجه به وزن GTX که تنها 1048 کیلوگرم (2310 پوند) وزن دارد، این خودروی دو نفره باید به اندازه مزدا MX-5 میاتا سبک باشد. نسخه KTM از یک گیربکس شش سرعته متوالی و یک دیفرانسیل لغزش محدود برای ارسال نیرو به چرخ های عقب استفاده می کند. می‌توان آن را Kiska APG-1 نامید، با توجه به لوگوی جانبی روی بال عقب که ما را به یاد خودروهای رالی گروه B می‌اندازد.

مشخص نیست اولین نمایش چه زمانی برگزار می‌شود، اما نمایشگاه بزرگ بعدی مرتبط با خودرو، Pebble Beach Concours d’Elegance است که در روزهای آینده برگزار می‌شود.



منبع