متریک “Piss-Off” استون مارتین به نگه داشتن دکمه ها در کابین آن کمک می کند


خودروسازان در حال اضافه کردن دکمه‌ها به فضای داخلی خود هستند. حرکت به سمت مدرن کردن کابین ها و جایگزینی پانل های ابزار درهم و برهم با صفحه نمایش های شیک و داشبوردهای مینیمالیستی فقط مصرف کنندگان را ناامید کرده است. شرکت‌ها در حال عقب‌نشینی هستند، اما استون مارتین با عصبانی کردن طراحان و مهندسان خود قبل از عصبانی کردن مشتریان خود، از این نوع بحث و جدل اجتناب کرد.

استون گروه کوچکی از کارمندان را جمع آوری کرد که وظیفه آنها راندن ده ها خودرو و تعیین اینکه کدام عملکرد باید دارای دکمه ها و سوئیچ های فیزیکی باشد، جمع آوری کرد. مایلز نورنبرگر، مدیر طراحی، به رسانه‌ها گفت که تیم «عامل دلخراش» را ایجاد کرد، معیاری که برای اندازه‌گیری احساس نیاز به شکار ویژگی مدفون در منویی که به‌راحتی روی صفحه نمایش در دسترس نیست، استفاده می‌شود.

آستون مارتین ونتیج 17 2025

نورنبرگر گفت که ویژگی‌هایی وجود دارد که «وقتی آن را می‌خواهید، فوراً آن را می‌خواهید» و افزود که جستجو در منوها برای کنترل دما یا صدا، مشتریان و «تجربه» را از دست می‌دهد.

صفحه نمایش ها نیز یک نگرانی ایمنی هستند. آن‌ها فاقد آشنایی لامسه‌ای هستند که مردم هنگام رانندگی روزانه با ماشین کسب می‌کنند و اغلب کاربران را مجبور می‌کنند در حین انجام عملکردهای ساده، چشمان خود را برای مدت طولانی‌تری از جاده بردارند. به‌روزرسانی‌های هوایی که طرح‌بندی را تغییر می‌دهند نیز کمکی نمی‌کنند، اما تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا در حال پیگیری هستند.

خودروهایی که در این بلوک فروخته می‌شوند و رتبه‌بندی ایمنی را از Euro NCAP دریافت می‌کنند، اگر فاقد کنترل‌های فیزیکی برای برخی عملکردهای سنتی باشند، می‌توانند امتیاز کسر کنند و امتیاز کمتری کسب کنند. با این حال، کنترل صدا یا دما الزامی نیست. در عوض، روی تجهیزات ایمنی مانند بوق، چراغ های راهنما، برف پاک کن ها و چراغ های خطر تمرکز می کند.

آستون مارتین ونتیج 2025 27

با این حال، خودروسازان ممکن است بار دیگر به خوبی از رگولاتورها جلوتر باشند. هیوندای دکمه های برگشت را به Ioniq 5 اضافه کرد. Lucid گفت که به مشتریان گوش می دهد و کنترل های فیزیکی خاصی را حفظ می کند. فولکس واگن اعتراف کرد که کابین هایش مشتریان را ناامید کرده و قول رفع این مشکل را داده است. BMW در کابین Neue Klasse خود، کنترل‌های فیزیکی صندلی را روی در نگه داشت.

Vantage 2025 دارای یک کابین غرق شده در دکمه های دسترسی آسان است که در یک پشته IP با طراحی زیبا قرار گرفته است که زیر یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی باریک و زیبا قرار دارد. حتی دارای کنترل صندلی در تونل مرکزی است زیرا رانندگان از آن استفاده می کنند و این طراحی مفیدی است.



منبع