مطالعه می گوید اکثر رانندگان از اتومبیل های خودران می ترسند



وعده خودروهای کاملاً خودران همچنان مبهم باقی مانده است. این ممکن است چیز خوبی باشد، حداقل بر اساس یک مطالعه جدید از AAA که نشان می دهد اکثر مردم واقعاً از وسایل نقلیه خودران می ترسند. حتی شگفت‌آورتر: این تعداد در سال‌های اخیر افزایش یافته است در حالی که اعتماد عمومی کاهش یافته است.

به گزارش AAA، 66 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از وسایل نقلیه خودران می ترسند. این رقم از 55 درصد در سال 2022 افزایش یافته است، اما از 68 درصد در سال گذشته کاهش یافته است. سهم کسانی که به AV ها اعتماد دارند از سال 2023 تا 2024 در 9 درصد ثابت بود، در حالی که 25 درصد از آنها مطمئن نبودند. هر دو عدد از 15 و 30 درصد به ترتیب در سال 2022 کاهش یافته است.

در حالی که خریداران ممکن است از ماشین‌های روباتی خسته شده باشند، با برخی از کمک‌های تکنولوژیکی پشت فرمان مخالف نیستند. پاسخ دهندگان گفتند که به برخی از فناوری ها علاقه مند هستند که بیش از نیمی از آن ها برای ترمز خودکار، ترمز خودکار معکوس، و دستیار حفظ خطوط باز است. تنها 42 درصد به کمک رانندگی فعال و 49 درصد به کروز کنترل تطبیقی ​​علاقه داشتند.

با این حال، خریداران باید حتی در مورد آن دسته از کمک‌های راننده نیز شک داشته باشند، زیرا مطالعه دیگری در AAA نشان داد که آنها همیشه قابل اعتماد نیستند. این سازمان اخیراً در مورد اثربخشی سیستم‌های ترمز خودکار عقب تحقیق کرده است و تنها یک مورد از 40 دوره آزمایشی بدون تصادف به پایان رسیده است. نیمی از خودروها برای عابران پیاده ساکن که پشت خودرو ایستاده بودند، متوقف نشدند.

اکثر خریداران به این زودی نگران خودروهای خودران نخواهند بود. بخش کروز جنرال موتورز در چند ماه گذشته با موانع ایمنی قابل توجهی روبرو بوده است و به نظر می رسد Waymo گوگل یکی از تجهیزات باقی مانده است که تلاش کاملی برای توسعه این فناوری انجام می دهد. امروز سرویس روباتاکسی خود را به لس آنجلس گسترش داد، اما این فناوری هنوز سال ها تا تبدیل آن به وسایل نقلیه مسافربری روزمره فاصله دارد.



منبع