مفهوم سیتروئن Oli EV یک کامیون عجیب و غریب است که از مواد بازیافتی ساخته شده است

بسیاری از ویژگی های سیتروئن برای کاهش پیچیدگی و در عین حال استفاده از مواد بازیافتی و قابل بازیافت طراحی شده اند. صندلی‌ها فقط 8 قسمت دارند در مقایسه با 37 قسمت در صندلی‌های SUV سنتی، با استفاده از قاب‌های لوله‌ای و پشتی‌های مشبک پرینت سه بعدی. این کاهش 80 درصدی است. این اخلاق روی بقیه قسمت‌های داخلی نیز تأثیر می‌گذارد، به طوری که داشبورد و کنسول میانی Oli از 34 قسمت در مقایسه با یک دریچه خانوادگی که از حدود 75 قطعه استفاده می‌کند استفاده می‌کند.

Laurence Hansen، رئیس توسعه محصول شرکت می گوید: Oli یک پلت فرم کاری برای کشف ایده های مبتکرانه است که برای تولید آینده واقع بینانه هستند. نه همه آنها با هم جمع می شوند و نه در شکل فیزیکی که در اینجا می بینید، اما سطح بالای نوآوری که به نمایش گذاشته می شود الهام بخش سیتروئن های آینده است.

14 عکس ها

was_10 was_14

سیتروئن اولی جدیدترین برداشت این شرکت در زمینه تحرک الکتریکی است و به اندازه آمی که در سال 2020 عرضه شد عجیب و غریب و عجیب است. Oli یک پیکاپ شهری است که برای سادگی، پایداری و مقرون به صرفه بودن طراحی شده است و در عین حال ویژگی های خودروی سیتروئن آینده را مشاهده می کند.

وسایل نقلیه الکتریکی این فرصت را دارند که نحوه رفت و آمد ما را تغییر دهند. سیتروئن Ami و Oli نشان می‌دهند که چگونه این پیشرانه‌های جدید می‌توانند تنوع خودروهایی را که خودروسازان طراحی و می‌سازند افزایش دهند. افزایش ایستگاه‌های شارژ، خودروهای برقی را نیز تغییر می‌دهد و شارژرهای بیشتر نیاز به وسایل نقلیه با برد 400 مایل را کاهش می‌دهد. باتری‌های بزرگ‌تر سنگین هستند، برای جابه‌جایی به نیروی بیشتری نیاز دارند و شارژ شدن آنها زمان بیشتری می‌برد.



منبع was_4

سیتروئن با حذف بلندگوها، عایق صدا و سیم کشی برق، وزن درها را که برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی طراحی شده اند، کاهش داد و در حدود 7 کیلوگرم (15 پوند) وزن در هر درب صرفه جویی کرد. با حذف سیستم صوتی سنتی و جایگزینی آن با بلندگوهای بلوتوث قابل جابجایی و یک داک گوشی هوشمند، 250 کیلوگرم (551 پوند) صرفه جویی شد. کاپوت، سقف و کناره‌های تخت کامیون از مقوای راه راه بازیافتی ساخته شده‌اند که بین پانل‌های فایبرگلاس قرار گرفته‌اند، وزن آن تنها 6 کیلوگرم (13 پوند) است و می‌تواند وزن یک بزرگسال را تحمل کند.

خودروساز فرانسوی به طور هدفمند Oli (تلفظ all-e) را با ظاهری اغراق آمیز و با عملکرد زیر طراحی کرد. این شرکت با شیشه جلوی عمودی پیش رفت، زیرا میزان شیشه مورد نیاز را کاهش می داد و قرار گرفتن در معرض آفتاب را برای سرنشینان کاهش می داد. سیتروئن تخمین می زند که شیشه جلو می تواند تقاضای سیستم AC برای باتری ها را تا 17 درصد کاهش دهد و این تنها نمونه ای از تمرکز این شرکت بر روی سادگی در طراحی است.