هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 دارای 315 اسب بخار قدرت و 310 پوند فوت گشتاور است.

این برای عملکرد چه معنایی دارد؟ متأسفانه، این چیزی است که هوندا هنوز نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند، اگرچه می‌دانیم که Type R جدید رکورد تولید دیفرانسیل جلو را در سوزوکا دارد. یک دور را در 2 دقیقه و 23.1 ثانیه چرخاند و زمان سیویک تایپ R را که 2 دقیقه و 23.9 ثانیه بود شکست داد. مانند ارتقاء قدرت، زیاد به نظر نمی رسد. اما کاهش نزدیک به یک ثانیه از یک دور در سوزوکا به بیش از 9 اسب بخار اضافی نیاز دارد.



منبع

برای ثبت، این افزایش 9 اسب بخار و 15 پوند فوت نسبت به نسل قبلی Type R و موتور K20C1 آن است که تا حد زیادی در مدل جدید بدون تغییر است. این یک جهش بزرگ نیست، اما هوندا بر تیونینگ انجام شده برای خیابانی تر کردن خودرو تاکید می کند. حداکثر گشتاور بالاتر در دورهای نسبتا کم 2600 دور در دقیقه تا 4000 دور در دسترس است. توربوشارژر به روز شده دارای پره های توربین بهینه شده است که فشار بیشتری را با برد وسیع تر و کارایی بیشتر ایجاد می کند. آسیاب تقویت‌شده از طریق یک اگزوز مستقیم بازدم می‌کند، که دارای یک سوپاپ فعال است که اجازه می‌دهد گاز (و نویز) بیشتری از سیستم خارج شود.