پورشه ادعا می‌کند که خودروهای برقی می‌توانند از خودروهای ICE سودآورتر باشند



منبع

تا کنون، پورشه تنها یک مدل کاملاً الکتریکی در فروش دارد، تایکان در نسخه‌های مختلف آن. به زودی، یک نسخه بدون آلایندگی از Macan به خط تولید ملحق خواهد شد، اگرچه به دلیل مشکلات نرم افزاری که گروه فولکس واگن در حال حاضر با آن مواجه است، به تعویق افتاده است. در آینده، پورشه می‌خواهد مسئولیت نرم‌افزار خودروهایش را به تنهایی بر عهده بگیرد، اما قرار نیست ماکان EV تا سال 2024 عرضه شود.

پیش‌بینی جهانی پورشه این است که تقریباً نیمی از بخش خودروهای لوکس تا پایان دهه به خودروهای الکتریکی تعلق خواهد گرفت. این خودروساز می خواهد جلوتر از رقبا باشد و تا سال 2031 حدود 80 درصد پورشه های تمام برقی را بفروشد.

عکس های جاسوسی پورشه ماکان EV صنعت خودرو در حال حاضر در دوران تحولات عظیم است و این روند به این زودی ها پایان نخواهد یافت. بسیاری از خودروسازان در حال تجدید نظر در استراتژی‌های خود و سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در فناوری‌های EV هستند اما (بیشتر آنها) هنوز در فروش خودروهای برقی به حاشیه های مناسبی نرسیده اند. با این حال، یکی از بازیگران پیشرو در صنعت خودروهای برقی، معتقد است که به زودی به این نقطه خواهد رسید.

مدیر مالی پورشه، لوتز مسکه، هفته گذشته در روز بازار سرمایه پورشه صحبت کرد و گفت که شرکت مستقر در اشتوتگارت انتظار دارد تا حدود دو سال آینده بین حاشیه‌های خودروهای الکتریکی با مدل‌های مجهز به موتور ICE برابری کند. در یک دوره حدوداً پنج ساله، Meschke انتظار دارد که حاشیه های خودروهای برقی افزایش یابد زیرا مشتریان خوشحال هستند که برای فناوری های جدید هزینه بیشتری بپردازند.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه، گفت: «هدف ما گسترش انتخابی بخش‌های با حاشیه سود بالاتر و استفاده از فرصت‌های قیمت‌گذاری خودروهای الکتریکی است. با این حال، 911 با موتور احتراقی همچنان سودآورترین مدل پورشه است و خودروی الکتریکی تایکان را شکست می دهد.

یک پورشه تمام الکتریکی دیگر کمی بعد وارد بازار خواهد شد و شکل یک SUV بزرگتر و مجلل را به خود خواهد گرفت. این در لایپزیگ ساخته خواهد شد و قیمت اولیه آن تقریباً 85000 دلار خواهد بود.