کانال کشی، کانال سازی و نصب دریچه کولر

دریچه های گرد اغلب بر روی کانال های گرد مانند کانال اسپیرال گالوانیزه با سایر اتصالات کانال اسپیرال نصب و تجهیز می گردند. دریچه کولر خطی کله قندی هم برای سیستم های دمنده و هم سیستم های مکنده امکانِ کاربرد دارد.زمانیکه از این دریچه کولر برای دمندگی استفاده می شود برای تنظیم یا انسدادِ هوای عبوری از آن می توان روی آن دمپر هوا تعبیه نمود و در واقع آنرا بصورت دمپردار ساخت. با داشتن این سرعت اولیه و حجم هوای عبوری از داکتیلاتور، ضریب اصطکاک را تعیین می نمائیم و همین افت اصطکاکی را در تمام سیستم کانال در نظر گرفته و با استفاده از این عدد افت حجم هوای عبوری از هر مقطع ابعاد کانال آن بخش را تعیین می کنیم. در هر مرحله از اجرای کانال کشی و بعد از پایان کار نیز باید شرایط ایجاد نشت هوا مورد دریچه بازدید بررسی قرار گیرد. در همه نمونه های سیستم تهویه مطبوع و یا کانال کشی هوا مربوط به داکت اسپلیت ها در داخل ساختمان ها نیز با نصب دریچه سقفی و یا دیواری عمل انتقال هوا به فضای داخلی، انجام می گیرد.

و به این ترتیب عمل تازه سازی و تهویه هوا به درستی و با کیفیت بالا انجام می پذیرد. با خیالی آسوده و بدون واسطه دریچه هواکش حمام و توالت ساختمان خود را از مجموعه نظری خریداری کرده و تفاوت کیفیت و قیمت تمام شده محصولات از این مجموعه را با دیگر محلها مقایسه کنید! نوع و کیفیت رنگی که برای سطوح این دریچهها استفاده میشود نیز از دیگر عواملی هستند که باید به آنها توجه شود. یعنی در بسیاری از موارد مدلهای چوبی و فانتزی نیز برای دکوراسیون مدرن و امروزی به کار رفته و به همین ترتیب مدلهای فایبرگلاس یا مدلهای فلزی با طراحیهای لاکچری نیز برای خانههایی با سبکهای کلاسیک به کار میروند. شما بهتر است به سراغ انوع دریچه کولر مدرن فلزی یا حتی فایبرگلاس بروید که ظاهری ساده و مینیمال دارند. با یک جستجوی ساده در گوگل میتوانید آنها را پیدا کنید. از یک وان حمام یا سینک حاوی آب داغ و پودر رخت شویی، برای خیس کردن درپوش های هواکش استفاده کنید.

مبلغ این محصول با توجه به ابعاد و نوع آن تعیین می شود. بهترین نوع دریچه کولر آبی بستگی به سلیقه ی افراد تعیین می گردد. توجه به ضخامت ورق مصرفی نیز مهم می باشد. در میان نمونه هایی که هر ساله توسط تولیدکنندگان صنعتی به بازار ارائه می گردد، طراحی و تولید یک محصول جدید با طراحی نو می تواند مورد توجه صاحبان صنایع و مشتریان بسیاری قرار بگیرد. یعنی شما میتوانید هوا را از طریق پرههای عمودی که در جلو و پرههای افقی که در پشت تعبیه شده در هر چهار جهت (چپ، راست، بالا و پایین) هدایت کنید.

3- هواکش بازرسی چوبی ام دی اف با روکش پلی اورتان لازم به ذکر است این هواکش به صورت سفارشی و متناسب با محیط قابل رنگ آمیزی می باشد. یعنی با توجه به اینکه کانالکشی کولر و دریچههای آن در منزل یا محل کارتان به چه صورت است میتوانید انواع مدل دریچه کولر را متناسب با نیاز خود به هر تعداد و با هر ابعادی سفارش دهید. فقط کافی است که هر چند وق یکبار (مثلا سالی 4 بار) گرد و غبار از رویش پاک کنید. مثلا در شرایط مساوی، دریچه کولر آلومینیومی گرانتر از دریچه کولرهای آهنی هستند. مثلا در مدلهای فلزی بسیار مهم است که ورق پرههای افقی و عمودی نازک نبوده و از ضخامت کافی برخوردار باشد. قسمت باقیمانده ی آن بسیار کوچک تر از سایر بخش های می باشد.

یکی از انواع پرکاربرد و بسیار پرطرفدار در میان نمونه ها و مدل های مختلف دریچه ، هما دریچه کولر درپوش دار می باشد. در واقع استفاده از دریچه کولر چوبی موجب می گردد تا در کنار چیدمان اصولی فضا، به یک دکوراسیون بسیار زیبا و لوکس دست یافت. با توجه به محل نصب و شرایط پروژه اعم از کاربری ساختمان، متراژ فضا، نوع کانال و شرایط کانال کشی و بسیاری موارد دیگر، نوع دریچه که می بایست در محل مورد نظر جانمایی گردد؛ تعیین می شود. قیمت دریچه کولر دوطرفه نسبت به قیمت دریچه کولر سه طرفه پایینتر و مناسب تر است.تمامیِ عواملِ مؤثر در تعیین قیمت دریچه کولر چهار و سه طرفه در تعیین قیمت کولر دریچه دوطرفه نیز مؤثر است. برای پاسخ به این سوال در قدم اول می بایست اطلاعاتی راجع به جنس، انواع و قیمت های متفاوت هر مدل از دریچه به دست آورید. دریچه های کولر از هر نوع از دریچه کولر سقفی، دریچه کولر آبی متحرک، دریچه کولر فانتزی گرفته تا نمونه هایی همچون دریچه کولر PVC ، همگی مشخصات و همچنین قیمت خاص خود را دارند. قیمت دریچه کولر فانتزی چند است؟ قابلیت بسته شدن آسان و کامل دریچه های سایر اتاق ها و استفاده از جریان هوا در یک یا چند اتاق مخصوص به منظور استفاده از بهینه هوای خنک.

اگر گاز فشرده در کندانسور، خنک نشود؛ فشار گاز در قسمت پر فشار، بالا می رود و کولر قطع می شود؛ چون یک سنسور فشار گاز در مدار پر فشار کولر وجود دارد که از خرابی کمپرسور یا ترکیدن لوله های کولر جلوگیری می کند. هزینه کانال کشی کولر به فاکتورهای مهم دیگری نیز بستگی دارد. اما به هر حال عوامل دیگری مثل ابعاد محصول، مدل طراحی محصول و امکانات جانبی آن نیز بر روی قیمت تاثیر دارند. ابعاد آن به گونه ای است که ۱ سانتیمتر از هر طرف بادخور دارد. اما چیزی که اهمیت دارد و دیزاین شما را متفاوت میکند توجه به جزئیات است.

دریچه هوشمند کولر نسیم این مشکل را به طور کامل حل کرده است.با استفاده از ریموت کنترل این دریچه، می توانید تنظیم موتور این کولر را به دست بگیرید.همچنین قابلیت مدیریت زاویه وزش باد کولر با تنظیم پره های افقی،وزش یکنواخت باد به طرفین و ایجاد گردش هوا توسط چرخش پره های عمودی و بسته شدن کامل پره های افقی جهت جلوگیری از ورود گرد و خاک و هوای خنک به داخل و هدر رفتن هوای گرم در زمستان را نیز دارید. در یک دریچه کولر هوشمند این امکان وجود دارد که مقدار و جهت باد خروجی از دریچه را با استفاده از کنترل و از راه دور انجام دهیم. شاید ندانید که امروزه انواع دریچههای کولر هوشمند نیز به بازار عرضه شدهاند. هرچه ضخامت ورق استفاده شده برای ساخت آنها بیشتر باشد علاوه بر دوام بیشتر، امکان لرزش و صدای پرههای آن نیز به حداقل میرسد. معمولا آنهایی که دنبال مدلهای فانتزی هستند اغلب انواع مدل دریچه کولر چوبی جدید را مخصوصا برای محیطهای مسکونی ترجیح میدهند.

ساختار دریچه هوا ی سقفی چهارطرفه طوری طراحی شده که هوای عبوری از معبرِ دریچه را به هر چهارسوی این دریچه هوا تقسیم می کند. این کالا دارای 9 رنگ جذاب و دیدنی است که مشتریان می توانند بسته به نیاز هر کدام را که می خواهند سفارش دهند. انواع مختلفی از دریچه های کولر وجود داره و بسته به کاربرد مد نظر، کانال سازی کولر متفاوت هست. دریچه کولر با استفاده از مواد اولیه و متریال های گوناگون ( بسته به نوع کاربرد و زمینه مصرف دریچه و همچنین محل نصب آن )، در اعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می گردد. بنابراین می توان اینگونه بیان داشت که در میان تنوع بی شمار از جنس، نوع، مدل، ابعاد و اندازه های گوناگون از دریچه های هوا، دریچه کولر یک نوع خاص از این محصول به شمار می رود.

به طور کلی دریچه در فضای داخلی ساختمان ها با کاربری های متفاوت مسکونی، اداری، تجاری و کارخانه ها و … باید به این نکته توجه داشت که جای پیچ ها قبل از رنگ آمیزی دریچه هوا روی فریم حک می شوند تا دریچه هوا از هر گونه آسیب دیدگی و خراش مصون بماند . در زیر به معرفی و بررسی مشخصات هر یک از دریچه هوا های طرح قدیم می پردازیم. انواع مختلف دریچه کولر در طرح ها و سایز های متفاوت به بازار مصرف ارائه می گردد. این نوع از دریچه ها به دلیل اینکه درپوش ندارند، ارزان تر از سایر مدل ها می باشند.

روشهای زیادی برای دیزاین و زیباسازی فضاهای داخلی وجود دارد. به علاوه اینکه این امکان نیز وجود دارد تا دریچه های چوبی در رنگ های متفاوتی بنا بر سفارش مشتریان، تولید گردد. در میان نمونه های پلاستیکی و فلزی، نوع خاصی از دریچه وجود دارد که از جنس چوب ساخته می شود. از سوی دیگر امکان تولید این محصول در رنگ های سفارشی بنا بر درخواست مشتری و یا شرایط پروژه، وجود دارد. باید به این نکته توجه داشت که امکان تنظیم جهت انتشار هوا در زوایای مختلف در این نمونه وجود ندارد. باید خاطر نشان کرد که تمام این دریچه ها قابلیت رنگ با رنگ کو ره ای الکتروستاتیک را دارند . باید خاطر نشان شد که از دریچه بازدید پلاستیکی در دیوار یا سقف سرویس های بهداشتی ، استخرها و سوناها نیز استفاده میگردد . دریچه های شما باید طراحی درستی داشته باشند و به خوبی با محیطی که قصد دارید در آنجا از آن بهره ببرید، سازگار باشد. از آنجا که هوای گرم از داخل اتاق خارج می شود، فضای داخلی سرد می شود. این دریچه کولر سقفی،میتواند هوای عبوری از خود را بهیک مسیر هدایت کند.از این دریچه کولر صرفا در زمانی استفاده میشود کهیک فضای بخصوص نیاز به هوارسانی داشته باشد.