BMW 3.0 CSL در ماه نوامبر با قیمت 750000 یورو رونمایی می شود: گزارش


فیس لیفت XM و Z4 اواخر این هفته و M2 در ماه اکتبر پس از چند ماه شلوغ که طی آن شاهد M4 CSL و M3 Touring بودیم، پوشش خود را از دست خواهند داد. 2022 همچنین سری 3 و X7 LCI را به همراه سری 7 جدید و مشتق الکتریکی i7 آن برای ما به ارمغان آورد. مبادا فراموش کنیم که باواریایی ها از X1/iX1 جدید نیز رونمایی کرده اند، بنابراین می توان گفت که سال شلوغی تا کنون بوده است. بهترین ها هنوز در راه است زیرا اولین 3.0 CSL نزدیک تر است.

دوستان دیرینه ما در BMWBLOG از منابعی در مونیخ شنیده‌ام که نسخه ویژه با طعم یکپارچه‌سازی‌شده در نهایت در ماه نوامبر پوشش خواهد داد. نکته برجسته M’s 50هفتم– جشن های سالگرد، Competition Sport Lightweight آن چیزی نخواهد بود که علاقه مندان به مدل M که انتظار داشتند از M1 موتور وسط پیروی کنند. در عوض، این یک M4 CSL به شدت بازسازی شده با قیمت نجومی – 750,000 یورو خواهد بود.

تا کنون گران ترین BMW جدید، 3.0 CSL به طور انحصاری با دیفرانسیل عقب مانند M4 CSL به فروش می رسد. یکی از تفاوت های عمده بین این دو، در دسترس بودن گیربکس دستی است. در واقع، اعتقاد بر این است که این خودروی فوق‌العاده انحصاری با 6MT به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود که مهندسان موتور S58 را به حدود 560 اسب‌بخار برسانند، بنابراین موتور 6 سیلندر خطی توئین توربوی 3.0 لیتری M4 CSL با قدرت 10 اسب‌بخار و M4 Competition با 50 اسب‌بخار پیشی می‌گیرند.

جدای از قدرت بیشتر، معادل امروزی 3.0 CSL E9 وزن را کاهش می دهد و طبق گزارشات، ترازو را به 1550 کیلوگرم می رساند. این باعث می شود 75 کیلوگرم (165 پوند) سبک تر از M4 CSL باشد که خود 100 کیلوگرم (220 پوند) در مقایسه با M4 Competition Coupe کم کرده است. با داشتن قدرت بیشتر برای جابجایی وزن کمتر، ظاهراً این کوپه سریع شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 3.5 ثانیه انجام می‌دهد که دو دهم ثانیه سریع‌تر از M4 CSL است. این ممکن است خیلی چشمگیر به نظر نرسد، اما بیایید به خاطر داشته باشیم که در حال مقایسه یک خودرو با گیربکس دستی با یک گیربکس اتوماتیک فوق سریع هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است که ب ام و تنها 50 خودرو تولید خواهد کرد که 30 دستگاه در اروپا باقی خواهد ماند و 8 دستگاه در آسیا ارسال خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست 12 وسیله نقلیه باقیمانده کجا خواهند رفت، اما متأسفانه ایالات متحده هیچ کدام را دریافت نخواهد کرد. ظاهراً تولید در ماه نوامبر آغاز می شود و اولین خودروها اوایل سال آینده تحویل خواهند شد.



منبع