Maserati GranCabrio Folgore مدل 2024 یک دراپ تاپ تمام الکتریکی 818 اسب بخاری است


مازراتی یک کانورتیبل جدید دارد و یکی از معدود خودروهای برقی موجود در بازار است. این خودرو که به عنوان GranCabrio Folgore شناخته می شود، جایگزین فضای باز برای GranTurismo Folgore موجود است، که با آن پیشرانه و بسیاری از چیزهای دیگر مشترک است.

اصول اولیه وسوسه انگیز هستند، حتی اگر با GranTurismo به اشتراک گذاشته شوند. این پیشرانه دارای سه موتور مغناطیسی دائم شار شعاعی است که هر کدام دارای اینورتر کاربید سیلیکون خاص خود هستند. دو تا در عقب و یکی در جلو. هر کدام می توانند تا 300 کیلووات قدرت را پشتیبانی کنند که به معنای حداکثر توان خروجی 900 کیلووات (1207 اسب بخار) است. متاسفانه باتری حتی در یک انفجار کوتاه هم نمی تواند این میزان انرژی را تامین کند. مازراتی ادعا می کند اوج خروجی 818 اسب بخار (610 کیلووات) در حالت “MaxBoost” است. در حالت استاندارد، 751 اسب بخار در دسترس است.

مازراتی GranCabrio Folgore 2024

باتری یک بسته لیتیوم یونی T شکل است که بین و پشت سر مسافران قرار دارد. این نسبت های کلاسیک GranCabrio را فعال می کند، که احتمالاً توسط یک باتری ضخیم روی زمین خراب می شود. بسته یک واحد 92.5 کیلووات ساعت است، اما تنها 83 کیلووات ساعت استفاده می شود. این بدان معناست که مازراتی حداکثر ولتاژ شارژ – و شاید حداقل ولتاژ تخلیه – را برای هر سلول محدود می کند و احتمالاً عمر کل بسته را افزایش می دهد.

تحت ترمز احیا کننده، بسته می تواند برای مدت کوتاهی 400 کیلووات را جذب کند. از نظر شارژ مداوم، می تواند 270 کیلووات از یک ایستگاه توانمند طول بکشد تا 20 تا 80 درصد را در 18 دقیقه جبران کند. جالب اینجاست که به نظر می رسد مازراتی در وجود ایستگاه های شارژی که می توانند از معماری 800 ولتی خودرو پشتیبانی کنند، شک دارد. به این ترتیب، دارای یک «تقویت‌کننده DC» است که شبیه مبدل DC-DC است که می‌تواند ولتاژ پایین‌تر را از یک ایستگاه قدیمی‌تر به 800 ولت بیشتر برای شارژ پک Folgore تبدیل کند. در صورت استفاده از این سیستم، می تواند 50 کیلو وات شارژ شود. خیلی بهتر از هیچی

هامر EV GMC دارای ویژگی مشابهی است. با این حال، به نظر می‌رسد که این خودرو برخلاف مبدل DC-DC از کنتاکتورها برای سیم‌کشی دو نیمه بسته خودرو به صورت سری (800 ولت) در هنگام شارژ و به صورت موازی (400 ولت) در هنگام رانندگی معمولی استفاده می‌کند.

از دیگر ترفندهای جالب پیشرانه می‌توان به پدل‌ها برای تنظیم سطح ریجن خودرو و سیستمی برای گفتن اینکه چه زمانی به راننده بازگرداند و چه زمانی باید سواحل بزند تا برد در دسترس خودرو را به حداکثر برساند، که در چرخه WLTP اروپا 278 مایل اعلام شده است.

مازراتی GranCabrio Folgore 2024

GranCabrio Folgore که توسط دو جناغی در جلو و سیستم تعلیق چند پیوندی در عقب پشتیبانی می‌شود، همه قرار ملاقات‌های لوکسی را دارد که انتظار دارید. حداکثر 16 بلندگو در سیستم صوتی، گرمکن های نصب شده روی صندلی که روی گردن هر مسافر می وزند و فضای داخلی متناسب با برچسب قیمت شش رقمی خودرو. هزینه دقیق خودرو و همچنین زمان تحویل آن به نمایندگی ها هنوز اعلام نشده است.



منبع