Skoda Octavia EV اواخر این دهه در پلتفرم فقط الکتریکی عرضه می شود

اشکودا تا حدودی اکتاویا را با معرفی یک پیشرانه هیبریدی پلاگین که در دو مرحله قدرت ارائه می‌شود، برقی کرده است، و قوی‌تر آن برای RS که در اینجا نشان داده شده است، اختصاص دارد. علاوه بر این، پرچم‌دار بزرگ‌تر Superb دارای تنظیمات PHEV است و همچنان با پورت شارژ برای نسل بعدی خود که سال آینده عرضه می‌شود، عرضه می‌شود.



منبع

25 عکس ها

Octavia EV پایانی برای مدل‌های TSI و TDI نیست اتوموبیل بر این باور است که اشکودا قصد دارد مدل با پیشرانه معمولی را در خط تولید حفظ کند. با این حال، در سال 2035 زمانی که ممنوعیت فروش تمام خودروهای جدیدی که آلایندگی دارند در اتحادیه اروپا اجرایی شود، مجبور خواهد شد موتورهای احتراقی را کنار بگذارد. در همین حال، مدل نسل چهارم فعلی (پنجمین اگر مدل اصلی 1959-1971 را حساب کنید) در سال 2024 فیس لیفت میانه سیکل خواهد داشت.

انتظار می‌رود که Octavia EV معمولی دارای دو موتور الکتریکی در جلو نصب شده باشد – یکی برای هر چرخ – در حالی که یک مشتق داغ‌تر RS دو موتور در عقب اضافه می‌کند، بنابراین یک طرح چهارچرخ متحرک را ممکن می‌سازد. این اولین اکتاویا RS با AWD نخواهد بود زیرا نسخه دیزلی مدل مجهز به ICE سال‌هاست که به صورت اختیاری با سیستم تمام پنجه ارائه می‌شود. بعید است که نسخه پرفورمنس از روز اول عرضه شود زیرا منطق به ما می گوید که اشکودا رالی اسپرت را حداقل یک سال پس از خودروی استاندارد معرفی خواهد کرد.

در ژوئن 2021، توماس شافر، مدیرعامل سابق اشکودا، اعلام کرد که سه خودروی الکتریکی پیش از پایان دهه از Enyaq پیروی خواهند کرد و همگی کوچک‌تر و ارزان‌تر خواهند بود. نسخه تولید بعدی کانسپت کراس اوور Vision 7S یکی از آنها خواهد بود و همچنین یک خودروی برقی سطح پایه که در اوایل ماه مه امسال معرفی شد. خوب، اما سومی چطور؟ خب، به نظر می‌رسد پرفروش‌ترین اکتاویا پس از سال 2025 در خیابان‌های برقی فرود خواهد آمد.

اشکودا اکتاویا RS IV (2020)

مجله بریتانیایی اتوموبیل با اقتدار، کارشناسان ملادا بولسلاو کار توسعه را بر روی یک نسخه تمام الکتریکی از خودروی محبوب کامپکت تا متوسط ​​آغاز کرده اند. جالب اینجاست که Octavia بدون آلایندگی از پلتفرم MEB گروه فولکس واگن که توسط Enyaq استفاده می شود صرف نظر می کند و SSP آینده را به کار می گیرد. گفته می‌شود که در مقایسه با بسته 89 کیلووات ساعتی کانسپت Vision 7S از باتری پیشرفته‌تری استفاده می‌کند که به گفته اشکودا برای مسافت 600 کیلومتر (373 مایل) و حداکثر قدرت شارژ 200 کیلووات مناسب است.