آئودی Q6 E-Tron 2025: این است


آئودی Q6 E-Tron جدید بالاخره آمد. پس از آزمایش نمونه اولیه Q6 E-Tron نزدیک به تولید در ژوئیه 2023 و نشان دادن کابین زیبا با تمام صفحه های دیجیتال آن، در نهایت همه جزئیات را در اختیار داریم.

زیر پوست Q6 E-Tron معماری پلتفرم برقی ممتاز آئودی است که با پورشه Macan EV مشترک است و برای اولین بار در اینجا با نشان آئودی استفاده شده است. این یک سیستم 800 ولتی است که دارای دو موتور الکتریکی با سوگیری به سمت عقب در هر دو قدرت و وزن خودرو است. در زمان عرضه، دو تریم Q6 و SQ6 متمرکز بر عملکرد وجود دارد که هر دو از یک بسته باتری 100 کیلووات ساعتی (94.9 کیلووات ساعت خالص) استفاده می کنند. تریم های اسپورت بک بعدا عرضه خواهند شد و نسخه دیفرانسیل عقب با برد بیشتر نیز در دست ساخت است.

آئودی SQ6 E-Tron 2025
آئودی Q6 e-tron (2024)
آئودی Q6 e-tron (2024)

خریداران در آمریکای شمالی از قدرت ترکیبی 422 اسب بخاری Q6 E-Tron برخوردار خواهند بود که در مقایسه با مدلی که در اروپا به فروش می رسد، قدرت 40 اسب بخاری کمی دارد. SQ6 اسپرت تر 483 اسب بخار قدرت دارد. با لانچ کنترل فعال خروجی به 456 اسب بخار در Q6 و 510 اسب بخار در SQ6 برای شتاب بهتر افزایش می یابد. آئودی می گوید Q6 با استفاده از کنترل پرتاب می تواند در حدود 5.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و اگر به SQ6 بروید، زمان به 4.2 ثانیه کاهش می یابد.

آئودی تخمین EPA 300 مایلی را برای Q6 E-Tron استاندارد ارائه می دهد. تخمینی برای SQ6 هنوز در دسترس نیست. اما با توجه به اینکه هر دو تریم از یک باتری استفاده می‌کنند، می‌توان تصور کرد که در اواخر سال جاری، برد آن کمی کمتر خواهد بود. قابلیت شارژ 800 ولتی Q6 E-Tron جالبتر است. می تواند از 10 تا 80 درصد در 21 دقیقه به یک شارژر سریع DC وصل شود و 270 کیلو وات را بکشد.

آئودی می‌گوید معماری PPE برای به حداکثر رساندن بسته‌بندی الکتریکی و در عین حال پویایی رانندگی قوی ساخته شده است. بازوهای کنترل برای قرارگیری بهتر باتری در جلوی بازوهای تعلیق قرار گرفته اند. قفسه فرمان برای کمک به افزایش کنترل بر روی یک زیر فریم ثابت شده است. و برای استفاده حداکثری از همه اینها، آئودی تایرهای پهن تری را در پشت Q6 قرار می دهد.

ما این را زمانی که نمونه اولیه Q6 E-Tron را سوار کردیم، تجربه کردیم. علیرغم شاسی که در آن زمان تنها “60 درصد” تیونینگ شده بود، متوجه شدیم که این SUV در پیچ ها تعادل خوبی دارد و در عین حال سواری راحت را ارائه می دهد. SQ6 هنوز تیزتر بود، و اکنون که آئودی به طور کامل شماره گیری کرده است، ما به طور قابل درک کنجکاو هستیم که محصول نهایی را نمونه برداری کنیم.

آئودی SQ6 E-Tron 2025
آئودی A6 e-tron (2024)
آئودی A6 e-tron (2024)

در حالی که عملکرد و قدرت مطمئناً بخشی از داستان PPE آئودی است، فناوری پیشرفته ای که در SUV ساخته شده است مسلماً مهم تر است. معماری E3 (End-to-End Electronic) Q6 E-Tron یک دستیار داخلی است که نه تنها برای مدیریت سیستم های مختلف مبتنی بر اندروید، بلکه برای ارائه پیشنهادات فعال بر اساس رفتارهای آموخته شده در طول زمان، به هوش مصنوعی متکی است. حتی یک آواتار برای هوش مصنوعی وجود دارد که در صفحه نمایش 14.5 اینچی مرکزی یا در صفحه نمایش هدآپ واقعیت افزوده اختیاری نشان داده می شود.

از دیگر صفحه نمایش های دیجیتال می توان به نمایشگر 11.9 اینچی راننده و صفحه نمایش 10.9 اینچی سرنشین اشاره کرد که راننده نمی تواند آن ها را ببیند. همچنین یک نمایشگر اختیاری واقعیت افزوده وجود دارد که تصاویر راننده نمایش داده شده بر روی شیشه جلو را نشان می دهد که به نظر می رسد 650 فوت جلوتر از خودرو باشد. Q6 E-Tron به طور کامل با به روز رسانی های هوایی در ارتباط است و آئودی سیستم E3 را به عنوان “چارچوب استاندارد شده مقاوم در برابر آینده” توصیف می کند.

آئودی Q6 و SQ6 E-Tron مدل 2025 تابستان امسال به نمایندگی‌های آمریکای شمالی خواهند رسید. قیمت هر دو تریم نزدیک به تاریخ فروش مشخص خواهد شد.



منبع