آمریکا بیشتر از چین و اروپا برای واردات خودرو باز است

Motor1 Numbers واردات آمریکا

روندهای جالب در اروپا

واقعیت جالب دیگری که از داده های سال گذشته به دست آمد وضعیت خودروهای تولید شده در بریتانیا است. همه ما می دانیم که در سراسر کانال، صنعت بهترین روزهای خود را سپری نمی کند. با این حال، 1.07 میلیون خودروی ساخت بریتانیا در سراسر جهان فروخته شد. این بالاتر از ایتالیاست و فاصله چندانی با 1.12 میلیون واحد کانادا ندارد.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics است.



منبع Motor1 Numbers واردات آمریکا

خودروهای آلمانی فروخته شده در خارج از اروپا 34 درصد از کل خودروهای فروخته شده در سطح جهان و ساخت آلمان را تشکیل می دهند، در حالی که خودروهای فروخته شده در اروپا به استثنای آلمان، 43 درصد از کل خودروهای فروخته شده در سطح جهان را تشکیل می دهند.

روند تجاری در اروپا به تعداد کشورهای تولید کننده چهره نشان می دهد. برای مثال، اگرچه آلمان تولیدکننده پیشرو و بزرگترین بازار خودرو است، اما این اسپانیا بود که بیشترین خودروهای ساخت محلی را در این قاره فروخت. طبق اطلاعات من، خودروهای اسپانیایی 1.76 میلیون مشتری جدید در اروپا پیدا کرده اند، به استثنای اسپانیا، در حالی که خودروهای آلمانی توسط 1.64 میلیون مشتری در همان قاره به استثنای آلمان خریداری شده است.

برای درک بهتر اینکه بازار چین چقدر بسته است، اجازه دهید مورد مکزیک را در نظر بگیریم، جایی که خودروهای وارداتی بیشتر از چین در سال گذشته بود. و بازار چین 24 برابر بزرگتر از بازار مکزیک است.

Motor1 Numbers واردات آمریکا

آنچه در چین اتفاق می افتد

سال گذشته 14.2 میلیون خودروی تولید شده در اروپا فروخته شد. از این تعداد، 10.79 میلیون در این قاره ساخته شده است که 78 درصد از کل ثبت نام خودروهای جدید در منطقه را تشکیل می دهد. بنابراین، مصرف کنندگان اروپایی تمایل به خرید محصولات محلی بیشتر از محصولات آمریکایی دارند.

مورد ایالات متحده، دومین بازار بزرگ خودرو در جهان و دومین تولیدکننده بزرگ خودرو، بسیار جالب است. بر اساس تحقیقات من، ایالات متحده در مقایسه با دو بازار بزرگ دیگر، اروپا و چین، بسیار مناسب ترین منطقه تجاری برای واردات است.

اعداد آمریکایی

در نهایت ایتالیا و فرانسه هستند. جالب اینجاست که اولی بیشتر از دومی در خارج از اروپا اتومبیل فروخت. داده‌ها نشان می‌دهد که فرانسه، علی‌رغم اینکه تقریباً دوبرابر خودروهای تولید شده در داخل کشور در مقایسه با ایتالیا به بازار عرضه کرده است، در مقابل 156000 دستگاه تولید شده در ایتالیا، کمی بیش از 150000 دستگاه در خارج از اروپا قرار داده است. در هر صورت حضور آنها در بازارهای جهانی به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای کوچک مانند اسلواکی بسیار کم است.

آنچه جالب است این است که صادرات به اروپا و سایر نقاط جهان از همان الگوی آلمان پیروی کرده است که معمولاً یک داستان موفقیت محسوب می شود. در سال 2021، بریتانیا 393000 خودروی ساخت بریتانیا را در خارج از اروپا فروخت یا 37 درصد از کل. 44 درصد دیگر از 1.07 میلیون خودروی ذکر شده در بالا در اروپا به استثنای بریتانیا به بازار عرضه شد.

سال گذشته، از 15.05 میلیون خودروی سبک فروخته شده در ایالات متحده، 8.84 میلیون دستگاه در داخل کشور تولید شده است. این 59 درصد است که بخش مهمی از بازار را به خودروهای خارجی واگذار می کند. این میزان نسبتا کم خودروهای ساخت ایالات متحده در ایالات متحده با حضور قوی خودروهای محلی در اروپا و چین در تضاد است.

در چین، داده ها نشان می دهد که بازار حتی کوچکتر برای واردات وجود دارد. این کشور آسیایی بزرگترین بازار جهان از نظر فروش و بزرگترین خودروساز است. در سال 2021، در مجموع 24.47 میلیون خودرو در سطح جهان در چین ساخته شد. تقریباً همه آنها 23 میلیون و 370 هزار نفر در داخل کشور ثبت شده و فروش خودروهای وارداتی نیز 1.16 میلیون نفر بوده است. به عبارت دیگر، 95 درصد از فروش خودرو در چین مربوط به واحدهای تولید شده در این کشور است.

تجارت خودرو در جهان چهره ها و داستان های جالبی دارد. خودروسازان سعی می کنند با افتتاح کارخانه های جدید در کشورهای در حال توسعه یا ترویج توافق نامه های تجاری جدید بین بلوک های اقتصادی، جایگاه خود را به دست آورند. در عین حال، بسیاری از دولت ها سعی می کنند با اعمال تعرفه های بالا بر واردات، از صنایع داخلی حمایت کنند.