پیش از حرکت در های موتور را بالا می زنیم تا شاهد دامنه تغییرات در بخش فنی باشیم. سیستم انژکتور به طور کامل تغییر یافته و از مدل زیمنس 2K-34VR به جای بوش ME 7.4.5 معروف استفاده شده و محل قرارگیری واحد کنترل آن از گلگیر راست به پشت جعبه باتری انتقال یافته که احتمال به سرقت رفتن آن را تاحدودی کاهش می دهد. هوزینگ دریچه گاز سیمی شده و برای قطع پمپاژ سوخت به هنگام تصادف، از سوئیچ اینرسی استفاده شده است (در نمونه های فرانسوی یونیت کیسه هوا فرمان قطع سوخت را به هنگام برخورد صادر می کند). یونیت ABS بوش MK70 جای خود را به یونیت ساخت Mando داده که در هنگام تست آن با سرعت 30 کیلومتر، چرخ ها دچار قفل شدن مقطعی شدند که در مدل فرانسوی با یونیت MK70، چنین مشکلی را مشاهده نکردیم. در مدار سیستم رادیاتور و کولر نیز تغییراتی داده شده و البته دیگر خبری از گیربکس MA5 نیست و جای خود را به گیربکس BE1 داده است.
پژو،206،تیپ 3 مدل 82
نقطه ضعف این خودرو عدم تعویض دنده به صورت دستی میباشد. سال 1994 ژاک کالوت مدیر پژو، طرح معرفی ماشین جدید یعنی 206 را تأیید کرد و قرار شد تا سال 97 آن را روانه بازار شود. در نهایت پژو 206 در سال 1998 با تأخیر به بازار عرضه شد. پژو 206، یک ماشین سوپرمینی است که توسط شرکت خودروسازی فرانسوی، یعنی مجله خبری خودرو آلفا رومئو پژو، از سال 1998 ساخته شده است. اوایل دهه 90 میلادی، پژو تصمیم گرفت، مدل 205 خود را با مدلی دیگر جایگزین کند ولی نمیخواست این جایگزینی به صورت مستقیم انجام شود. صدها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیمبها نصب کنید و به سادگی خرید درون برنامهای انجام دهید.
- بلی ، سند خودرو از همان ابتدا به نام خریدار خواهد بود.
- سلام مصرف تیپ دو تو جاده چقدره؟ممنون اگه بهم بگید…
- سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم.
- با توجه به اینکه این روزها انتخاب بسیاری از خریداران، خرید پژو 206 تیپ 2 و خرید پژو 206 تیپ 5 است، نیاز به کارشناسی فنی و بدنه دقیق روی این خودرو بیش از پیش حس میشود.
- با خرید ماشین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا صندوقدار، خودرویی پرشتابتر با طراحی کمی مدرنتر و با آپشنهای بیشتری خواهید داشت.
خودروی جوانپسند فرانسوی فراز و نشیب بسیاری را در روند تولید خود در ایران تجربه کرد و گاهی نوسانات قیمتی آن صاحبانش را به سمت فروش پژو 206 سوق داد. این ماشین تا سال 2010 یکی از بهترین خودروهای هاچ بک در اروپا به حساب میآمد و بسیاری از مردم اروپا خرید پژو 206 را به خرید هاچ بک های ارزانقیمت دیگر ترجیح میدادند. به هر ترتیب تنوع مدل و امکانات 206، این خودرو را در کشورمان نیز به انتخاب اول کسانی تبدیل کرد که بودجه متوسطی دارند و خرید ماشین 206 برایشان یک گزینه مناسب و بهصرفه محسوب میشود. البته در طی سالهای مختلف تولید چندین تیپ از این ماشین در کشور متوقف شد و در سایر مدلها نیز آپشنهای متعددی از آن حذف شدند.
خودروهای وطنی است که در 206 ایرانی به خوبی جلوه می کند. در نمونه مورد آزمایش، فاصله عجیبی بین درِ صندوق و بدنه در سمت راست وجود داشت که انگشت دست به سادگی از میان آن عبور می کرد که علتی جز مونتاژ عجولانه و بی توجهی مسئول کنترل کیفیت ندارد. به خاطر وجود همین ایراد، درِ صندوق حتی در سرعت 10 کیلومتر برساعت هم تولید صدا می کرد که مالک نیز از آن گله مند بود.
پژو،206،تیپ 5 مدل 87
با خرید ماشین پژو ، صاحب خودرویی با طراحی زیبا و حسابشده خواهید شد. همه تیپهای این خودرو ازنظر طراحی تا حد زیادی مشابه هستند. دو تیپ دو و پنج، هاچبک بوده و ظاهری کاملا اسپرت و مدرن دارند. تیپ صندوقدار نیز علیرغم داشتن صندوقعقب، همچنان در دسته خودروهای اسپرت جای میگیرد.