تویوتا یک GR86 توربوشارژ ساخته است اما شما نمی توانید آن را بخرید (هنوز)

یکی از آخرین سنگرهای عملکرد مقرون به صرفه، GR86 سال گذشته با موتوری بزرگتر وارد نسل دوم خود شد که اندکی قدرت بیشتری به ارمغان آورد. با این حال، بسیاری از علاقه مندان هنوز بر این باورند که تویوتا باید یک توربوشارژر برای افزایش قابل توجه خروجی و باز کردن پتانسیل کامل پلت فرم خودروی اسپورت استفاده می کرد. خوب، کوپه با برند Gazoo Racing اکنون با القای اجباری برکت داده شده است، اما هنوز خیلی هیجان زده نشوید.

در همین حال ساکاموتو اعلام کرد GR86 مجهز به موتور G16E-GTS در سری مسابقات Super Taikyu ژاپن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. منطقی است که یک نسخه تولیدی بالقوه نشان و شکاف GRMN را بالاتر از نسخه GR داشته باشد، اما ممکن است از خودمان جلوتر باشیم. به هر حال، ما هنوز صبورانه منتظر انتشار شایعات در مورد GRMN Supra هستیم، اما حداقل اکنون GR Corolla برای ایالات متحده وجود دارد.

“بله، ما برای آینده در مورد امکان استفاده از آن فکر می کنیم، اما در حال حاضر هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد. در حال حاضر، ما فقط از آن برای توسعه سوخت های کربن خنثی استفاده می کنیم.”

با این حال، کوپه تند به عنوان یک بستر آزمایشی برای کمک به تویوتا در توسعه بیشتر سوخت های مصنوعی طراحی شده است. به عنوان تازه‌تر، هر دو GR Yaris و GR Corolla قبلاً به گونه‌ای اصلاح شده‌اند که امیدواریم در نهایت موتور احتراقی را از انقراض نجات دهد. امیدی وجود دارد که یک GR86 توربوشارژ روزی به فروش برسد. پرسیده شده توسط فروش خودرو نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد Gazoo Racing پاسخ داد که آیا شانسی وجود دارد:

مجله استرالیایی فروش خودرو از تویوتا یاد گرفته است که یک GR86 با توربو ساخته شده است. موتور مورد بحث همان موتور 1.6 لیتری سه سیلندر است که در هات هاچ GR Yaris و GR Corolla وجود دارد. در حالت دوم، اگر به نسخه موریزو دو سرنشینه بروید، برای 300 اسب بخار سالم و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور خوب است. اعمال این ارقام خروجی برای GR86 باعث افزایش قابل توجه 72 اسب بخار و 111 پوند فوت (150 نیوتن متر) می شود.