دوج چارجر Daytona SRT مفهومی با اگزوز EV “Fratzonic” معرفی شد

دوج بی سر و صدا وارد دنیای خودروهای الکتریکی نمی شود. منظور ما به معنای واقعی کلمه است، زیرا Dodge Charger Daytona Concept EV که در اینجا می بینید در واقع دارای یک سیستم اگزوز است. این اگزوز Fratzonic Chambered نامیده می شود، اگرچه کاملاً مشخص نیست که آیا توسط … پیشرانه Banshee هدایت می شود یا خیر. فراتزونیک؟ بانشی؟ واضح است که دوج سخت در تلاش است تا آینده الکتریکی خود را به عنوان چیزی بسیار متفاوت از رقبا ایجاد کند.

دوج چارجر Daytona SRT مفهومی داخلی

ممکن است شما نیز متوجه نشان های Hellcat روشن روی گلگیرها شده باشید، اما اینها Hellcats نیستند. آنها Banshees هستند، زیرا این همان چیزی است که کانسپت Charger Daytona SRT را تقویت می کند. دوج هیچ جزئیاتی در مورد این پیشرانه الکتریکی ارائه نمی دهد، به جز اینکه بگوییم این یک سیستم 800 ولتی است و هر چهار چرخ را تامین می کند. همچنین یک انتقال در بازی به نام وجود دارد eRupt ارائه سرعت های متعدد با نقاط تعویض متمایز و دکمه ای برای فشار دادن یک شات کوتاه از قدرت اضافی. چقدر قدرت؟ چند سرعت؟ دوج صحبتی نمی‌کند، اما این شرکت قول «تجربه تغییر مکانیکی الکترومکانیکی» را می‌دهد که برای برند صادق است.

دوج چارجر Daytona SRT مفهومی
دوج چارجر Daytona SRT مفهومی داخلی

نفوذ شارژر کلاسیک بیشتر در درها دیده می شود، اگرچه دستگیره های درب کاملاً مدرن هستند. با این حال، یک گیره عقب فست بک با صندوق عقب پیدا نخواهید کرد. یک هاچ بک باز می شود تا فضای غاری را نشان دهد که با تا شدن صندلی های عقب، به این خودروی عضلانی «کارایی و ظرفیت ذخیره سازی غیرمنتظره» می دهد. همچنین یک نشان مثلثی شکل کنجکاو را در مجموعه چراغ عقب به سبک رترو خواهید دید – این نشان Fratzog است که در ابتدا در خودروهای Dodge در دهه 60 و 70 بدون معنای خاصی استفاده می شد. اکنون، تلفیقی از عملکرد گذشته خودروساز با آینده الکتریکی است.

دوج چارجر Daytona SRT مفهومی

56 عکس ها

و آینده چیزی است که ما در اینجا به آن نگاه می کنیم. از قضا، دوج به شدت از گذشته خودروی عضلانی برجسته خود برای کمک استفاده می کند، زیرا این خودروی مفهومی Charger Daytona، قصیده ای از مدل کلاسیک دو در از سال 1968 تا 1970 است. ما با طراحی شروع می کنیم، زیرا تاثیر یکپارچهسازی با سیستمعامل زیادی وجود دارد. برای قدردانی و Dodge اطلاعاتی در مورد برد، سرعت یا عملکرد ارائه نمی دهد، به جز اینکه بگوید این مفهوم الکتریکی سریعتر از Hellcat است.

خب حالا برای سوال بزرگ. آیا ما به یک وسیله نقلیه نزدیک به تولید نگاه می کنیم یا یک مفهوم انتزاعی؟ این نیز در حال حاضر ناشناخته است، اگرچه می توان حدس زد که حداقل برخی از جنبه های Charger Daytona SRT زنده شوند. و با پایان یافتن تولید نسل فعلی Charger و Challenger در دسامبر 2023، این امر می تواند زودتر از این اتفاق بیفتد. منتظر اطلاعات بیشتر در مورد آینده برقی Dodge در ماه های آینده باشید.



منبع دوج چارجر Daytona SRT مفهومی

دوج چارجر Daytona SRT مفهومی

این یک امر کاملاً دیجیتالی نیز نیست. به غیر از شیفتر، کنترل های لمسی برای تنظیمات آب و هوا در زیر صفحه نمایش لمسی وجود دارد. از ویژگی‌های فرمان SRT می‌توان به عملکردهای رادیویی و کنترل با نوک انگشت چهار حالت رانندگی Charger Daytona – Auto، Sport، Track و Drag اشاره کرد. سقف پانوراما نور زیادی را به راننده و سه سرنشین اجازه می دهد.

دوج چارجر Daytona SRT مفهومی
دوج چارجر Daytona SRT مفهومی داخلی

طبق تعریف، اگزوز در این زمینه مقداری گاز یا هوای خارج شده از یک ماشین است. گرفتن برخی از صداهای موتور الکتریکی و تقویت آنها با برخی تغییرات می تواند جالب باشد. اما همانطور که در حال حاضر وجود دارد، اگزوز Fratzonic Chambered به نظر می رسد روشی جالب برای توصیف یک توپ باس بزرگ که صدای مصنوعی V8 را تولید می کند. در هر صورت صدا به 126 دسی بل می رسد که ظاهرا به اندازه هلکت V8 زیر گاز است. اگر دوج با جزئیات این سیستم کنجکاو پاسخ دهد، قطعاً با یک به‌روزرسانی وارد عمل خواهیم شد.

دوج چارجر Daytona SRT مفهومی داخلی

این نیز دلیل پشت اگزوز Fratzonic Chambered است، و بله، این نام واقعی است که Dodge از آن استفاده می کند. این سیستم اولین سیستم صنعت است که “صدای عملکرد را از طریق تقویت کننده و محفظه تنظیم واقع در عقب خودرو” منتقل می کند. ماهیت واقعی صدا چیست؟ باز هم، این چیزی است که دوج هنوز توضیح نداده است، اما ما برای یک پاسخ بهتر به طور کامل خواسته ایم.