فولکس واگن جتا درگ مسابقات 2022 پاسات W8 برای برتری سدان

43 عکس ها

جتا در مقایسه با موتور بسیار کوچک‌تر، قدرتش کم است. یک توربوشارژ 1.5 لیتری چهار سیلندر 158 اسب بخار (116 کیلووات) و 184 پوند فوت (249 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که قدرت آن از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. در حالی که جتا خاموش است، حدود 1000 پوند (453 کیلوگرم) سبک تر از پاسات است، حتی اگر جتا جدید طولانی تر و عریض تر است.

جتا جدید و به روز شده ممکن است با قابلیت های عملکرد پاسات W8 قدیمی مطابقت نداشته باشد، اما نزدیک است. این ویدئو نشان می دهد که قدرت و عملکرد از ابتدای قرن تا چه حد پیشرفت کرده است. پاسات W8 برای زمان خود خودروی گران قیمتی بود، اما 20 سال بعد، جتا پایه اکنون از سپر عقب خود چشم پوشی می کند و قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه است.



منبع 2022 VW Jetta GLI

پاسات در مسابقه یک چهارم مایلی شروع بهتری از خط دارد. سیستم چهار چرخ متحرک و قدرت اضافی آن به آن اجازه می دهد تا زودهنگام پیشروی کند، چیزی که جتا قادر به بستن آن نیست. پاسات برای تکمیل یک چهارم مایل به 16.82 ثانیه نیاز داشت، در حالی که جتا 17.23 ثانیه طول کشید. با این حال، جتا مسابقه را با سرعت تله بالاتر به پایان رساند.

کاملاً واضح است که خودروهای عملکردی از آغاز هزاره تا حد زیادی بهبود یافته اند. خودروهای با بیش از 1000 اسب بخار بیشتر از هر زمان دیگری متداول هستند، و خودروهای برقی باعث کاهش بیشتر قیمت خام می شوند. اما ویدئویی جدید از TFLclassics نشان می‌دهد که با قرار دادن یک فولکس واگن جتا پایه جدید در برابر یک فولکس واگن پاسات W8 2003 در یک مسابقه درگ، چقدر عملکرد برای مدل‌های رایج‌تر تغییر کرده است.

مسابقه رولینگ بسیار نزدیک است و مزیت تمام چرخ متحرک W8 را خنثی می کند. با این حال، جتا همچنان برای شکست دادن پاسات تلاش می‌کرد و به سدان قدیمی نزدیک‌تر شد اما همچنان در جایگاه دوم ایستاد. تنها رقابتی که جتا برنده شد، تست نهایی ترمز بود. سیستم ترمز جدیدتر و وزن پایین تر به فولکس واگن جدید اجازه می دهد در فاصله کوتاه تری نسبت به پاسات توقف کند.

نیروبخش پاسات تقریباً 20 ساله، موتور 4 لیتری W8 فولکس واگن است. 270 اسب بخار (198 کیلووات) و 273 پوند فوت (370 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این نیرو را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به سیستم چهار چرخ متحرک 4Motion فولکس واگن می رساند.