معرفی گل مناسب برای کافه

این دسته بندی در رستوران ها و فست فودها و کافی شاپ ها متفاوت است. به این صورت که به خاطر فضای شیشه ای و قابل دید آشپزخانه و پرسنل آن در معرض دید مشتریان هستند. در حال حاضر، استفاده از نورپردازی طبیعی در کنار نورپردازی مصنوعی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و طراحان حرفه ای در صورت امکان در طراحی داخلی رستوران ها از این منبع انرژی بهره می گیرند، هم رایگان است و هم جلوه زیباتری دارد. این فرم می تواند حسی از راز و رمز و کنجکاوی به مشتریان القا نماید. از طرفی تیمی که کار را بر عهده می گیرد با توجه به حرفه ای بودن و میزان تجربه و رزومه می تواند درخواست حق الزحمه متفاوتی کند ولی به طور کلی این تفاوت در حق الزحمه زیاد نخواهد بود اما به هر حال وجود دارد . این نسبت باید در تناسب با استانداردهای موجود باشد، زیرا امکان دارد فضاهای منفی رستوران از استانداردهای مورد نیاز آن بیش تر باشند. با رعایت اصول طراحی داخلی رستوران مدرن می توانید فضاهای دل انگیزی را ایجاد کنید، طوری که مشتریان از بودن در آن محیط لذت ببرند. توجه داشته باشید که مانند تمام موارد ذکر شده، نوع موزیک انتخابی نیز باید با سبک طراحی رستوران هماهنگ باشد.

طراحی سیستم تهویه قوی برای آشپزخانه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. آشپزخانه مهم ترین قسمت یک رستوران است. اگر شما صاحب یک رستوران هستید، امروز بیش از هر زمان دیگری به طراح داخلی نیاز دارید. میزان جزئیات به کار رفته متناسب با کاربری در عین ایجاد تنوع فضایی در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با میزان زمانی که مشتری در رستوران وقت می گذارد مرتبط است. این رستوران بهخوبی با اشیای عتیقه دکور شده و طراحی آن را بهصورت هنرمندانهای با درهای چوبی، مقرنسکاری، شیشه رنگی، فرشهای دستبافت و پشتیهای طراحی داخلی کافه رستوران ترکمن انجام دادهاند. اگر چه معمولا آشپزخانه یک رستوران در دید عموم قرار نمی گیرد ولیکن این مکان قلب تپنده ی یک مجموعه رستورانی است.تفکیک اصولی یک آشپزخانه از سالن غذاخوری و ایجاد ارتباط مناسب از درگاههای ورودی آشپزخانه ،از نکات کلیدی یک مجموعه رستورانی است.طراحی یک آشپزخانه و نوع تجهیزات آن کاملا وابسته به نوع منوی آن رستوران میباشد. به هر حال وقتی نمی توانید سازه یک ساختمان را به هیچ وجه حذف کنید، بهتر است آن را به فرمی بدل سازید که مد نظرتان باشد و چه بسا دکوراسیون را تحت شعاع طرح خود قرار دهد.

طراحی سقفی که مناسب نوع و سبک رستوران باشد از اهمیت زیادی برخوردار است، سقف ها دو جنبه کاربردی دارند، هم در طراحی داخلی رستوران موثرند و هم کاربرد ساختمانی دارند، تجهیزات برودتی ،روشنایی و صوتی در سقف جاسازی می شوند، همچنین سقف ، می تواند ارتفاع را کوتاه یا بلند نشان دهد و حتی در طول و عرض فضا هم تاثیرگذار است. مهندسان طراحی می توانند حتی با کمترین بودجه، محیط های دلپذیری را ایجاد کنند. دکوراسیون رستوران مدرن خود را می توانید با کمترین امکانات و هزینه های مقرون به صرفه بسیار شیک و مدرن کنید به شرطی که اصول طراحی داخلی رستوران را بدانید. پروسه طراحی داخلی رستوان در طراحی نما هم مشاهده می شود. در معماری و طراحی داخلی رستوران سنتی آن چه بسیار مهم است، انتخاب میز و صندلی های رستورانی است. جزئیات بیش از اندازه و یا سادگی کسل کننده از جمله مشکلات طراحی داخلی فست فود ، کافی شاپ و رستوران می باشند.

آرامش در زندگی پر از استرس و تنش امروزه در اصل چیزی است که بسیار کمیاب است و تمام افراد تلاش میکنند تا در تمام مراحل زندگی خود و در هر فعالیت روزمرهای که انجام میدهند در نهایت آرامش را به دست آورند. بهتر است کلا برای طراحی رستوران شیک هزینه سنگ را پرداخت کنید زیرا سنگها قابلیت شستشو دارند و عمر مفیدشان هم بالاست اما پارکت و لمینیت ممکن است هنگام شستشوی روزانه خراب شوند. پس در طراحی داخلی رستوران نباید از طراحی فضاهای باز غافل ماند. استفاده بهینه از فضا نیز از عوامل تاثیر گذار و مؤثر در طراحی داخلی دکوراسیون رستوران به شمار می آید. اگر در کنار کیفیت غذا، انتخاب سبک رستوران و پیاده سازی طراحی داخلی متناسب با سبک آن به درستی انجام شود، مشتریان دوباره به رستوران باز می گردنند.

بی شک یکی از عوامل موثر در جذب مشتری فست فودها دکوراسیون داخلی آن میباشد. در صورتی که رستوران دارای فضای باز یا تراس برای سرو غذا است.طراحی این فضا میتواند از فضای کاملا متفاوت و مجزا باشد.میز و صندلی های فضای باز باید متناسب با آن فضا طراحی شوند و نسبت به میز و صندلی های داخل مستحکم تر و مقاوم تر باشند.حضور گیاه و نور پردازی مناسب میتواند در شب فضای بسیار زیبایی را ایجاد کند.وجود چتر برای فضاهای خارجی بدون سقف برای در امان بودن از بارش باران و تابش آفتاب الزامی است.تجهیزات سرمایشی و گرمایشی برای ماه های سرد و گرم سال نباید فراموش شود. همان طور که وقتی درباره دکوراسیون های غربی و اروپایی صحبت میشود، فرهنگ این مناطق را به یاد میآوریم و سبکهای مرتبط با این نواحی در ذهن ما نقش میبندد، سنت ایرانی نیز یادآور فرهنگ غنی ایران زمین است. و می توان گفت رستوران در جلب رضایت مشتری موفق عمل کرده است. یکی از مراکز تجمع و رفت و آمد در یک رستوران، سالن غذا خوری آن میباشد.در واقع سالن، محل حضور و تجمع راحت و صمیمانه ی مشتریان است.در صورتی که مشتریان با فراغ بال در یک سالن با فضایی گرم و صمیمی بتوانند از خدمات رستورانی شما بهره مند شوند،آنگاه باید نتیجه گرفت که در چیدمان سالن غذاخوری و ایجاد یک فضای دلنشین موفق بوده اید.

نه تنها فرم u شکل را می توان بر روی دیوارها مشاهده کرد، بلکه حتی در جزییات مبلمان نیز دیده می شود. قابلیت انعطاف پذیری یکی از مزایایی سبک آسیایی است که بسته به سلیقه و ترجیحات شخصی کارفرما می تواند خنثی، عجیب و غریب، درخشان و یا حتی دراماتیک باشد. اگر شما سلیقهی لازم را در این امر به کار نبرید، ممکن است نتوانید حتی با گران قیمتترین گلها نیز دکوراسیونی شیک و زیبا طراحی کنید. طراحی این رستوران با بودجه ایی محدود صورت گرفته و در آن هیچ یک از عناصر موجود در فضا حفظ نشده است. طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران LUDWIG توسط Konrad Knoblauch در یکی از شهرهای کشور آلمان انجام شده است. تکنیک های نورپردازی موقعیت های مختلف اصولا با هم فرق می کنند و لازم است که هنگام نورپردازی شرایط هر مکان تحت نظر باشد تا دکوراسیون داخلی رستوران بر اساس استانداردها اجرا شود. این رستوران آسیایی واقع در شهر مونترال، کانادا توسط استودیو معماری Studio Beau با الهام از فرهنگ آسیایی طراحی و به اجرا رسیده است. شهرت یک رستوران، یکی از عوامل موفقیت آن است.،بی شک صرف غذا در رستورانی با دکوراسیون داخلی بی نظیر و دلنشین، تاثیر به یاد ماندنی در خاطر افراد می گذارد که باعث معروفیت رستوران می شود.استفاده از عناصر تزئینی و المان های نو که فضای رستوران را بهتر معرفی کنند در کنار کیفیت غذایی خوب و ترکیب با طراحی داخلی رستوران، وجه تمایز محیط محسوب می شوند و شهرت رستوران مرهون این عوامل می باشد.

چه کسی گفته است که دستمال، چنگال و سفره نمی توانند به عنوان تزیین عمل کنند؟ علم روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها را ثابت کرده است. از اولین نمونه های این دیوارپوش های اروپایی که هنوزم آثار آن وجود دارد را می توان بر روی عمارت دانشگاه کمبریج مشاهده کرد. ۱۳. اگر در دیوارهای منزلتان فرورفتگی وجود دارد از آنها طاقچه بسازید و آینه شمعدان تان را روی آن قرار دهید. اگر چنان که مردم در برخورد با چنین اثر بی محلی از خود نشان دهند معلوم می شود طراح این سبک خیلی هم تجربه ای در کارش نداشته و یا وقت زیادی را صرف آن ننموده است.

به طور مثال در فست فود ها ، سالن صرف غذا به صورت یکپارچه طراحی می شود و یا در رستوران های لوکس، سالن هم می تواند براساس سبک مهمانی ها و دورهمی ها دسته بندی شود.در طراحی داخلی رستوران باید به موقعیت یابی درست پیشخوان، سالن، سرویس بهداشتی و… طراحی نمای مدرن رستوران ساده و با خطوط موازی بوده و از قوانین دکوراسیون مدرن پیروی می کنند. نمای بیرونی رستوران سنتی چگونه باید باشد؟ اگر سنگ یا چوب یا نمای ساده است، مشکب است، راهراه است، دو رنگ است یا رنگارنگ ، این کمک میکند رستوران شما منحصر باشد و افراد برای آمدن به آن شور و اشتیاق داشته باشند. هر کدام از این ها طراحی منحصر به فرد خودشان را دارند که متناسب با نیاز های مشتریان و سرویس و خدماتی است که در آن جا به مشتریان ارائه می شود.

شما می توانید از این طراحی های دکوراسیون داخلی فست فود الگوبرداری کنید و دکوراسیونی با دیزاین بی نقص را در محیط فست فود خود ایجاد کنید. وقتی به مبلمان چوبی یا سایر مبلمان های این رستوران و حال و هوای آن نگاهی می اندازیم، حس خونگرمی و شادی و نشاط در آن موج می زند و این برخواسته از کانسپتی است که پیش تر مطرح شد. اگر محدودیت در بودجه به شما اجازه نمیدهد تا دیوارها و یا مبلمان و یا حتی کاشیهای کف را به رنگ سبز درآورید میتوانید از طریق استفاده از لوازم جانبی آشپزخانه این حس را به محیط خود القا کنید.

همچنین می توانید با اضافه کردن بازی و گیم بورد در کافی شاپ می توان فضای مفرحی را در کافی شاپ ایجاد کرد . از طرفی از آنجا که سلایق بسیار متفاوت هستند باید بدانها نیز توجه کرد. در دکوراسیون داخلی این رستوران در بیشتر قسمت ها از رنگ آبی استفاده شده و در بالای میز ها نیز روشنایی های سفارشی مورد استفاده قرار گرفته است. اما فراموش نکنید که اگر این متریال به درستی و در جای مناسب خود به کار نرود، ظاهر ناخوشایندی را به بار میآورد. سقف ها در سه نوع کلی طراحی و اجرا می شوند،در نوع سنتی که بیش از انواع دیگر، رایج است، از سقف کاذب علاوه بر سقف سازه استفاده می شود تا تاسیسات به کار رفته را پوشش دهند، سقف کاذب در مواردی که تاسیسات، ظرافت کافی برای دیده شدن توسط مشتری را ندارند،در دیزاین داخلی رستوران بسیار کاربردی هستند.در نوع دیگری که امروزه رایج هم شده است، تمام تجهیزات تهویه و روشنایی و تاسیسات به کار رفته قابل مشاهده هستند، بی شک در این مدل باید در انتخاب و اجرای تاسیسات دقت و ظرافت به خرج داد تا طراحی داخلی دلخواه حاصل شود و اما در نوع دیگر، سقف با دیگر اجزای ساختمانی یکپارچه در نظر گرفته می شود و مرزی بین سقف، ستون ها و دیوارها وجود ندارد، این مدل از طراحی داخلی کافی شاپ ، رستوران یا فست فود برگرفته از نگرش پارامتریک می باشد و اصولا ایده آن توسط طراحان داخلی حرفه ای ارایه می شود.