موتور V-8 پورشه تا دهه آینده نیز ادامه خواهد داشت


ممکن است کوچک سازی در حال انجام باشد، اما پورشه هنوز آماده بازنشستگی V-8 خود نیست. علیرغم قوانین سختگیرانه تر انتشار گازهای گلخانه ای، مهندسان زوفنهاوزن همیشه یک قدم جلوتر هستند. موتور هشت سیلندر در حال حاضر بهینه سازی شده است تا استاندارد یورو 7 را برآورده کند، اگرچه اجرای آن به عقب رانده شده است. قرار بود در سال 2025 اجرایی شود اما تا سال 2030 به تعویق افتاد.

در مصاحبه با مجله استرالیایی فروش خودرورئیس خط مدل پورشه پانامرا، توماس فریموت، فاش کرد که قطعات جدیدی در حال توسعه هستند تا موتور مطابق با استاندارد یورو 7 باشد: “ما می دانیم که این موتور برای EU7 آماده است، مشکلی نیست. ما باید قطعاتی را اضافه کنیم که در حال توسعه هستند، بنابراین ما در حال توسعه هستیم. آماده با این V-8 برای رفتن به مقررات EU7.”

پورشه لزوماً مجبور نیست برای زنده نگه داشتن V8 به یک سیستم هیبریدی تکیه کند زیرا استاندارد یورو 7 به اندازه پیشنهاد اولیه سختگیرانه نخواهد بود. با این حال، همه چیز آفتاب و رنگین کمان نیست زیرا سایر مقررات مهندسان را مجبور به ایجاد برخی تغییرات ناخواسته می کند. Freimuth حداکثر سطح صدای اگزوز مجاز را ذکر کرد که معتقد است در طول سال ها کاهش خواهد یافت. قوانین سخت‌گیرانه‌تر در مورد سطوح نویز، «دریافت یک احساس خوب به پانامرا V-8 ما را پیچیده‌تر می‌کند».

اگرچه V-8 تا دهه 2030 زنده خواهد ماند، اما ما فکر می کنیم که پورشه تا پایان این دهه خودروهای زیادی با موتور 4.0 لیتری توئین توربو نخواهد ساخت. در گزارش سالانه و پایداری سال 2023 که در این ماه منتشر شد، این خودروساز آلمانی پیش بینی خود را مبنی بر اینکه تا سال 2030 بیش از 80 درصد از تحویل سالانه خودروهای برقی را به خود اختصاص دهد، تکرار کرد. با این حال، اعلام کرد که رسیدن به این هدف بستگی به تقاضای مشتریان ما دارد. توسعه حرکت الکتریکی در مناطق مربوطه از جهان.”

هجوم EV با تایکان در سال 2019 آغاز شد و در اوایل سال 2024 با نسل دوم Macan فقط الکتریکی ادامه یافت. خودروهای برقی 718 باکستر/کیمن قرار است در سال 2025 روانه بازار شوند، احتمالاً ابتدا کانورتیبل و اندکی پس از آن کوپه. جانشین کاین امروزی قبلاً تأیید شده است که یک خودروی برقی است، در حالی که آن شاسی بلند سه ردیفه بزرگ نیز از موتورهای بنزینی صرف نظر خواهد کرد.

911 در این دهه به طور کامل الکتریکی نخواهد بود، اما یک سیستم هیبریدی در اوایل تابستان با رفرش 992.2 عرضه خواهد شد. پورشه امیدوار است ICE را با سوخت مصنوعی تقریباً خنثی از کربن که در حال حاضر در شیلی تولید می کند، زنده نگه دارد. هدف افزایش تولید سالانه به 145 میلیون گالن تا سال 2030 است.



منبع