گزارش شده است که فیسکر خودروها را بدون دریافت پول تحویل داده است


اوضاع برای فیسکر عالی به نظر نمی رسد. این خودروساز نوپا هفته گذشته تولید تنها خودروی برقی خود را متوقف کرد زیرا شایعاتی مبنی بر ورشکستگی قریب الوقوع آن در حال گسترش بود. نیسان نمی‌خواهد با این استارت‌آپ در حال مبارزه شریک شود و گزارش جدید مشکلات مالی فیسکر را روشن می‌کند و ادعا می‌کند که این شرکت مسیر پرداخت میلیون‌ها مشتری را از دست داده است.

TechCrunch با منابع ناشناس آشنا به این موضوع صحبت کرد و متوجه شد که فقدان شیوه های حسابداری قوی فیسکر باعث شده است که برخی از وسایل نقلیه را بدون دریافت وجه تحویل دهد. این گزارش ادعا می‌کند که این شرکت برای پیگیری پیش‌پرداخت‌ها و ماشین‌های کاملاً پرداخت‌شده مشکل داشت. این خودروساز در نهایت بیشتر پول را پیدا کرد و منابع تیم فروش را برای انجام این کار جذب کرد.

یکی از افرادی که با نشریه صحبت می‌کرد، گفت که این شرکت نه تنها چک‌ها را گم کرده، بلکه آنها را «به موقع» نقد نکرده است. پس از تحویل خودرو، کارمندان باید زمانی را صرف یافتن چک و رسید کارت اعتباری کنند.

مانند TechCrunch اشاره شد، نشانه هایی از مشکل وجود دارد. در نوامبر سال گذشته، فیسکر اعتراف کرد که مشکلاتی را در بخش حسابداری خود پیدا کرده است. در حالی که به نظر می رسد این مشکلات برطرف شده اند، ممکن است برای برند خیلی دیر باشد.

دیروز، فیسکر در تلاشی به ظاهر ناامیدانه برای از بین بردن خودروها، قیمت‌های اقیانوس را کاهش داد. قیمت پایه اسپورت از 24999 دلار قبل از هزینه های مقصد شروع می شود و Ocean Extreme از 61499 دلار به 37999 دلار کاهش یافته است.

از آنجایی که این شرکت با نیسان قراردادی ندارد، باید به دنبال روش‌های جایگزین برای ادامه فعالیت باشد. این شرکت در حال حاضر 15 درصد از کارکنان خود را کاهش داده است و بورس نیویورک مجبور شد این شرکت را پس از 80 درصد کاهش قیمت سهام، این هفته از فهرست خارج کند.

فیسکر مبارزه بسیار زیادی در پیش دارد.



منبع