پورشه 718 باکستر و کیمن را در اروپا می کشد


یکی را برای 718 بریزید زیرا دیگر خودروهای اسپورت سطح پایه دیگر در اتحادیه اروپا وجود ندارند. پورشه همانند Macan بنزینی، Boxster و Cayman را زودتر از موعد مقرر بازنشسته می کند زیرا این دو خودرو مقررات جدید امنیت سایبری را رعایت نمی کنند. این قوانین قرار است در جولای 2024 اجرایی شود و در آن زمان دیگر مجاز به ثبت نام خودروها در بازارهای اتحادیه اروپا نخواهد بود.

در یک ایمیل به موتور 1الیور هیلگر، سخنگوی پورشه 718 تایید کرد که تولید کوپه و کانورتیبل در اتحادیه اروپا متوقف شده است. با این حال، چند استثنا وجود دارد زیرا Cayman GT4 RS و Boxster RS ​​Spyder همچنان ادامه خواهند داشت زیرا آنها خودروهای سری کوچک هستند و از این قانون مستثنی هستند. نابودی 718 محدود به اتحادیه اروپا است، به این معنی که در بازارهای دیگر ادامه خواهد داشت.

این مشکل از معماری الکتریکی استفاده شده توسط Boxster و Cayman ناشی می‌شود که نمی‌تواند مقررات امنیت سایبری آینده را رعایت کند. تغییر دادن خودروها برای مطابقت با قانون جدید تقریباً نصف بودجه ای را که برای یک مدل کاملاً جدید استفاده می شود، برای پورشه تمام می کند، که از نظر مالی مقرون به صرفه نیست.

نسل چهارم Boxster/Cayman یک محصول قدیمی است که در سال 2016 با کد داخلی “982” به فروش رسیده است. نسل اول Macan با توجه به اینکه از سال 2014 وارد بازار شده است حتی قدیمی تر است. بعید است که بازنشستگی 718 از اتحادیه اروپا ضربه بزرگی به حساب های بانکی پورشه وارد کند، اما Macan همیشه یک فروشنده قوی بوده است. در سطح جهانی، این کراس اوور 87355 فروش در سال 2023 داشت یا بیش از چهار برابر در مقایسه با خط تولید 718.

نسل بعدی 718 زمانی که در سال 2025 به فروش می‌رسد، کاملاً الکتریکی خواهد بود. ورود EV به معنای پایان مدل‌های گازی فعلی نخواهد بود، زیرا این دو برای مدت زمان نامشخصی در کنار هم زندگی خواهند کرد. پورشه استراتژی مشابهی را برای دو نسل ماکان در نظر گرفته است.

اگرچه 718 دیگر برای پیکربندی در بازارهای اتحادیه اروپا در دسترس نیست، هنوز هم می‌توانید باکستر یا کیمن کاملاً جدید را با انتخاب هر چیزی که در انبار موجود است خریداری کنید. ساعت در حال حرکت است زیرا از اول جولای که خودروهای فروخته نشده غیرقابل ثبت می شوند، دیگر امکان پذیر نخواهد بود.



منبع