گوردون موری در حال کار بر روی “هیبریداسیون، برق رسانی، هیدروژن”


گوردون موری اتوموتیو – خودروساز سوپراسپرت که در سال 2017 توسط طراح مک‌لارن، گوردون موری در بریتانیا تأسیس شد – شاید بیشتر به خاطر موتورهای 12 سیلندر با دور بالا شناخته می‌شود. دو محصول این شرکت، T.50 و T.33، ماشین‌هایی با عملکرد سخت‌کوه قدیمی با آسیاب‌های V12 تنفس طبیعی هستند، اما به نظر می‌رسد که فرآیند برق‌سازی در صنعت خودروسازی از اطراف خودروساز عبور نخواهد کرد.

هیچ کس از هیبریداسیون مصون نیست و فیلیپ لی، رئیس گروه گوردون موری، اخیرا اذعان کرده است که تیم تحقیق و توسعه GMA در حال حاضر روی پروژه های برقی مختلف کار می کند. این تیم در حال حاضر در حال بررسی چندین ایده در جستجوی بهترین راه حل برق رسانی برای سازنده است.

لی گفت: “در نهایت همه ما به برق می رویم.” تخت گاز در مصاحبه اخیر “من فکر می کنم این نقطه پایانی خواهد بود و دلیل آن این است که قانون تعیین می کند که همه ما به کجا برویم. برای GMA، این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم و تحقیق و توسعه را در فناوری‌های گوردون موری به منظور بررسی انواع مختلف پیشرانه‌ها، از طریق هیبریداسیون، برق‌سازی، هیدروژن، سوخت‌های جایگزین… داریم. ما همه چیز را بررسی می‌کنیم. تا ببینیم نقشه راه کجاست.»

در واقع، این اولین بار نیست که گوردون موری اتوموتیو به یک محصول الکتریکی مرتبط می شود. در اوایل تابستان امسال، مشخص شد که این برند در حال توسعه دو شاسی بلند الکتریکی است که “نگرش ما را در مورد اضطراب برد و دینامیک خودرو تغییر خواهد داد.” این دو خودروی الکتریکی پرسرعت اولین ورود این برند به آب‌های اصلی را نشان می‌دهند که انتظار می‌رود هر دو مدل قیمت مناسبی داشته باشند و تا حد امکان سبک باشند. با این حال، جزئیات فنی خاصی در حال حاضر در دسترس نیست.

لی به نشریه بریتانیایی گفت که این برند بدون توجه به موتورها و پیشرانه‌هایی که باید استفاده کند، همیشه بر فناوری متمرکز خواهد بود. علاقه مندان احتمالا از شنیدن اینکه سبکی همیشه یکی از ویژگی های اصلی محصولات GMA باقی می ماند خوشحال خواهند شد زیرا این شرکت می خواهد “احساسات” را حفظ کند.

اخلاق برند ما و کاری که ما انجام می‌دهیم این است که می‌خواهیم مردم ماشین‌های ما را برانند. ما می خواهیم آنها را بیرون ببینیم و مردم از آنها لذت ببرند. لی افزود، آنها قطعات موزه ای نیستند که فقط در آنجا بنشینند.



منبع