Alpine A110 R با ارتقاهای مبتنی بر مسیر مورد آزار قرار گرفته است

بر اساس اعلام رسمی، این خودروی جدید که A110 R نامیده می‌شود، نشان‌دهنده متمرکزترین نوع کوپه فرانسوی است که برای «عملکرد کامل و احساسات نفس‌گیر در مسیر و جاده» طراحی شده است. آلپاین آن را به عنوان یک «مدل کاملاً جدید» توصیف می‌کند، اگرچه ما به احتمال زیاد با نسخه سخت‌تر A110 موجود روبرو هستیم که در اوایل امسال به‌طور کامل به‌روزرسانی شد.

آلپاین می گوید R در نام، مخفف رادیکال است. بیانیه مطبوعاتی توضیح می دهد که این مدل جدید در مقایسه با A110 استاندارد سبک تر، واضح تر و شدیدتر خواهد بود. این خودرو از موتوراسپرت الهام گرفته شده و جایگاه پرچمدار را در محدوده A110 خواهد گرفت. برای استفاده در مسیر مسابقه مناسب تر خواهد بود، اگرچه کاملاً قانونی در جاده ها باقی خواهد ماند.

اولین تصاویر تیزر این خودروی جدید به برخی از ارتقاء عملکرد A110 اشاره می کند. به نظر می رسد اینها شامل یک بسته آیرودینامیک جدید، چرخ های جدید، صندلی های سطلی جدید و اجزای سیستم تعلیق ارتقا یافته باشد. در مورد خروجی موتور 1.8 لیتری توربوشارژر بنزینی رنو مگان RS که بین دو محور قرار می گیرد، صحبتی وجود ندارد.

به عنوان یادآوری، آسیاب چهار سیلندر 300 اسب بخار (220 کیلووات) و 251 پوند فوت (340 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که نشان دهنده افزایش 12 اسب بخاری (9 کیلووات) و 15 پوند فوت (20 نیوتن متر) است. بیش از مدل قبل از لیفت صورت ما همه چیز را در مورد نسخه A110 R در آخر هفته آینده می دانیم، زمانی که Alpine نسخه متمرکز پیست را در جریان گرندپری سوزوکا F1 در ژاپن رونمایی خواهد کرد. برای اولین بار در ماه اکتبر در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 که این خودروی اسپرت صحنه را با کانسپت جدید آلپاین به اشتراک می گذارد، اولین نمایش اروپایی آن برنامه ریزی شده است.