بنابراین، چگونه دو تا از بهترین ابرخودروهایی که تا به حال ساخته شده اند، در یک مسابقه درگ مستقیم با هم مقایسه می شوند؟ ویدیوی بالای این مقاله حاوی خیلی بیشتر از آن است – از جمله مقایسه با آئودی پنج سیلندر – اما اگر میخواهید مستقیماً به مسابقه درگ بپرید، از 9 دقیقه شروع میشود.
Lexus LFA Drag Races Porsche Carrera GT For V10 Supremacy
هاگرتی دو سوپراسپرت را در یک نبرد مستقیم درگ صف آرایی کردند و به این نتیجه رسیدند که آئودی RS3 افزوده خوبی برای پشت سر هم V10 باشد. هات هچ از اینگولشتات دو برابر سیلندرهای کمتری دارد اما این بدان معنا نیست که شایسته جایگاه خود در این مسابقه نیست. اما بیایید روی رقبای V10 تمرکز کنیم.

LFA بین دسامبر 2010 و دسامبر 2012 تولید شد و در این مدت تعداد محدودی از 500 نمونه عرضه شد. نیرو دادن به ابرخودروی ژاپنی یکی از بهترین موتورهای تنفس طبیعی در تاریخ بود – یک میل 4.8 لیتری V10 با زاویه 72 درجه با سیستم VVT-i دوگانه. حداکثر توان آن 553 اسب بخار (412 کیلووات) و 354 پوند فوت (480 نیوتن متر) گشتاور بود. مهندسان مسئول موتور LFA تصمیم گرفتند که از یک موتور V8 یا V12 با جابجایی معادل استفاده کنند.
9 عکس ها

برای بسیاری، V10 بهترین موتوری است که تا کنون ساخته شده است. ما اینجا نیستیم که قضاوت کنیم و حکم نهایی را نخواهیم داد، اگرچه باید بپذیریم که آسیاب های 10 سیلندر در واقع برخی از بهترین صداها در کل صنعت هستند. تعداد زیادی از آنها باقی نمانده است، اما خوشبختانه، مدل هایی مانند لکسوس LFA و پورشه کاررا GT برای همیشه نمونه هایی از مهندسی V10 خوب در بخش ابرخودروها باقی خواهند ماند. کدام یک صدای بهتری دارد و سریعتر می رود؟ بالاخره وقت آن است که بفهمیم.
8 عکس ها
پورشه کاررا GT حتی قبل از LFA – بین سالهای 2004 تا 2006 با مجموع 1270 نسخه فروخته شد. این موتور دارای یک موتور 5.7 لیتری با زاویه 68 درجه بود که با قدرت 603 اسب بخار (450 کیلووات) و 435 پوند فوت (590 نیوتن متر) می چرخید. یک خط قرمز در 8400 دور در دقیقه در مقابل 9000 دور در دقیقه برای LFA داشت. پورشه قادر بود تنها در 3.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برسد، در حالی که لکسوس 0.2 ثانیه سریعتر بود. البته این اعداد رسمی است.