رئیس تویوتا اعتراف کرد که می ترسد شرکت به حالت عادی بازگردد


در ژانویه 2023، تویوتا تغییرات عمده ای را در ساختار اجرایی خود اعلام کرد. آکیو تویودا سمت مدیرعاملی خود را ترک کرد تا به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت انتخاب شود و اکنون کمی در مورد چالش ها و نگرانی هایی که او در دوران تصدی خود با آن مواجه بود آشنا می شویم. در نمایشگاه تحرک ژاپن، تویودا به سوالات نمایندگان فروشنده، روزنامه نگاران و سایر مهمانان پاسخ داد و برخی از این پاسخ ها نسبتا صریح بودند.

در چند مورد، تویودا در مورد اینکه چقدر برای او دشوار است که نحوه عملکرد شرکت را از نظر توسعه محصول جدید تغییر دهد، صحبت کرد. این فرآیندی را که او 14 سال پیش آغاز کرد، زمانی که لکسوس از GS آن زمان جدید رونمایی کرد و بازخورد غالب این بود که این برند خسته کننده است. او همچنین واکنش‌هایی را از خودروسازان اروپایی در حال آزمایش خودروهای جدید در نوربرگ رینگ شنید که به پروژه‌های تویوتا نگاه کردند و اظهار داشتند که «تویوتا نمی‌تواند این کار را انجام دهد».

این فقط نوک کوه یخ بود. تویودا که متقاعد شده بود شرکت به تکامل و توسعه خودروهای هیجان‌انگیزتر نیاز دارد، با مدیران و مهندسان شرکت کار کرد و آنها را بیشتر به نگرانی‌هایش پاسخ داد. در آن زمان، تویودا همچنین آزمایش بیشتر خودروهای جدید این برند را شخصا آغاز کرد و به بخش تحقیق و توسعه بازخورد مستقیم داد.

تویوتا در حال حاضر یک برند بسیار متفاوت از زمانی است که تویودا مدیرعامل شد و محصولات هیجان انگیزی مانند سوپرا، یاریس GR و حتی سری جدید کراون را ارائه می دهد. اما با تغییر، ترس های جدیدی به وجود می آیند. رئیس شرکت نگران است که وقتی 14 سال پیش وارد صحنه شد، اوضاع به حالت قبلی بازگردد.

به گفته تویوتا تایمز، او گفت: “من دائماً می ترسم که تویوتا به یک شرکت معمولی بازگردد.” “وقتی این ترس به بسیاری از مردم سرایت کند، دیگر خیلی دیر خواهد شد. حتی با عنوان رئیس جمهور، 14 سال طول کشید تا تویوتا را تغییر دهم، اما همه چیز می تواند در یک لحظه به حالت اول برگردد.



منبع